امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آگوست 26th, 2020 12:02 | کد خبر : 23933 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اجرای چهاربانده کردن پارس آباد- مشگین تا یک ماه آینده/ توانمندترین فرماندار را انتخاب کرده ام/ بخش زراعت کشت و صنعت مغان قابل واگذاری نیست

نماینده مردم پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در خانه ملت گفت: طرح چهار بانده کردن جاده پارس آباد به سه راهی مشگین شهر تا یک ماه آینده اجرایی و در سال ۱۴۰۰تکمیل می شود.

به گزارش مغانه آنلاین، عباس جهانگیرزاده در نشست خبری با خبرنگاران پارس آباد، با بیان اینکه در زمان حاضر پروژه راه آهن میانه – اردبیل بالای ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: این طرح مهم تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اتصال خط ریلی میانه – اردبیل به پارس آباد و وصل آن به راه آهن جمهوری آذربایجان بیان کرد: برای اجرای طرح خط آهن اردبیل- پارس آباد، مطالعات لازم انجام و حتی نقشه آن نیز ترسیم و تعیین شده و انشاالله با کمترین هزینه و در حداقل زمان این پروژه عملیاتی خواهد شد.

او همچنین از اجرای طرح بارانداز ریلی در تازه کند پارس آباد در نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایحان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دو کشور ایران و آذربایجان مصمم و علاقه مند به اجرای این پروژه هستند.

وی با اعلام اینکه این بارانداز در زمینی به مساحت یکصد هکتار اجرا می شود اضافه کرد: این طرح زمینه ساز جهش بزرگ اقتصادی در منطقه خواهد شد و اجرای سند توسعه راهبردی مغان در گرو تحقق این پروژه عظیم است.

به گفته وی دو کشور ایران و آذربایحان به واسطه این بارانداز به هم متصل می شود و حمل و نقل ریلی و جابه جایی بار و محصولات کشاورزی بین دو کشور از این طریق از راههای کم هزینه است و علاوه بر آن مشکل بیکاری نه تنها پارس آباد بلکه کل مغان برطرف خواهد شد.

اختصاص ۴۵۰۰میلیارد ریال برای پایاب خداآفرین

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی محلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح شهرک گلخانه ای و پایاب سد خداآفرین در دنیا بی نظیر است، از اختصاص چهار هزار و ۵۰۰میلیارد ریال برای پروژه ملی پایاب خداآفرین خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها، منطقه متحول و شاهد رشد چشمگیر در میزان تولید محصولات کشاورزی خواهیم شد.

جهانگیرزاده به ظرفیت ها و پتانسیل های خوب منطقه پارس آباد در بحث گردشگری اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح های گردشگری در دریاچه مغان، ۵۰میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در شرف واگذاری به پیمانکار است.

وی به ضرورت حمایت واقعی از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تاکید و بیان کرد: اگر مسوولان ذی ربط به وظایف خود به درستی عمل کنند، محصول و دسترنج زارعان که با رنج و مشقت فراوان به مرحله تولید می رسد، روی دست شان نمی ماند.

وی با اعلام اینکه مناطق پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز غنی از درآمد و قطب کشاورزی کشورند، افزود: این شهرستان ها در زمینه کشت وتولید انواع محصولات زراعی، باغی و نیز در زمینه دامپروری در کشور پیشتاز هستند.

رودخانه ارس آلوده نیست

نماینده مردم پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار با اشاره به موضوع هدایت و ورود پساب های صنعتی کشور ارمنستان به ارس، گفت: دستگاهها و متولیان مربوطه بر اساس نتایج نمونه برداری های انجام شده در خصوص آب رود ارس، ادعا می کنند که آب این رودخانه آلودگی ندارد.

وی اضافه کرد: با پیگیری هایی که ما انجام داده ایم، اخیراً آزمایش هایی از آب ارس انجام گرفته که برای روشن شدن موضوع، منتظر جواب این آزمایش ها هستیم.

اجرای طرح عظیم پالایش دانه های روغنی در پارس آباد

جهانگیرزاده از اجرای پروژه عظیم پالایش دانه های روغنی در این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح بزرگ ۱۲هزار میلیارد ریال پیش بینی شده و با تحقق آن به اندازه دو شرکت مغان و پارس برای منطقه سود عاید منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این طرح که در سال ۹۷مصوب شده، کوچکترین قدمی برداشته نشده بود که ما پس از چهار ماه دوندگی بی وقفه موفق به رفع موانع آن شدیم.

به گفته وی طرح پلایش دانه های روغنی در خاورمیانه بی نظیر است و با بهره برداری از آن بخش عظیمی از مشکل بیکاری منطقه مرتفع خواهد شد.

بخش زراعت کشت و صنعت مغان قابل واگذاری نیست

جهانگیرزاده با بیان اینکه بخش زراعت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قابل واگذاری نیست، گفت: بخش صنعت و مقدار اراضی مورد نیاز برای این بخش باید طبق اصل ۴۴واگذار شود.

وی با اعلام اینکه پرونده واگذاری شرکت مغان در زمان حاضر در داوری است و هم دولت و هم نمایندگان هر رای و حکمی که در این خصوص قوه قضائیه صادر کند، باید تمکین کنند.

وی با بیان اینکه از زمان راهیابی تا به حال به عنوان نماینده منطقه، در بحث شرکت های مغان و پارس حتی با یک نفر تماس تلفنی نداشته ام به این جهت که اول باید اختلافات فی مابین این شرکت وعشایر حل و حق و حقوق و مقدار اراضی که از قدیم مشخص شده به عشایر داده شود.

او از واگذاری ۹هزار هکتار از اراضی این دو کشت و صنعت به عشایر در آینه نزدیک خبر داد و افزود: این مقدار اراضی از شرکت های یاد شده منفک شده و بحث واگذاری در مرحله نهایی شدن است.

منتسب به دولت روحانی هستم

نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در خانه ملت گفت که بنده منتسب به این دولت هستم و به واسطه آن توانستم اعتبارات کلانی برای منطقه اخذ کنم.

جهانگیرزاده با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی برای منطقه اختصاص یافته است افزود: با جذب این اعتبارات و تکمیل و راه اندازی پروژه ها، سیمای منطقه دگرگون خواهد شد.

وی از اضافه شدن یک پرواز به تعداد پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و به عکس خبر داد و گفت: به منظور رونق و گسترش فرودگاه پارس آباد ، طرح های توسعه ای در این فرودگاه اجرا خواهد شد که در این راستا قدم های خوبی برداشته شده است.

توانمندترین فرماندار را انتخاب کرده ام

جهانگیرزاده با برشمردن برخی ویژگی ها و توانمندی های “ابراهیم امامی” فرماندار جدید پارس آباد گفت: توانمندترین، لایق ترین فرماندار استان اردبیل را انتخاب کرده ام.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت همه جانبه ، افزود: نقد منصفانه باعث پیشرفت و تعالی و توسعه هر کشور می شود.

وی با بیان اینکه با تعریف و تمجید، کارها و امورات پیش نمی رود ادامه داد: بدون نقد منصفانه، پیشرفت و رشد حاصل نمی شود.

وی با بیان اینکه بنده متعلق به یک قوم و طایفه نیستم، افزود:در زمان تبلغیات انتخاباتی به این مردم و به این خاک سوگند یاد کرده ام و همچنان به عهد و قسم خود  پایبندم.

خبرنگاران نقش موثری در حهت دهی افکار عمومی دارند

فرماندار پارس آباد نیز  با بیان اینکه از نقد بجا و دلسوزانه و پیشنهاد های سازنده خبرنگاران استقبال می کنیم، گفت: خبرنگاران در جهت دهی افکار عمومی و تقویت اعتنماد مردم به نظام نقش موثری دارند.

ابراهیم امامی با اشاره به جایگاه والای این شهرستان درسطح کشور افزود: باید با وحدت و همدلی و تعامل و همفکری، تلاش کنیم این شهرستان را به جایگاه واقعی خود به اندازه سهمی که در کشور دارد برسانیم .

وی با اشاره به رسالت سنگین خبرنگاران گفت: فاصله بین تخریب و نقد دلسوزانه ظریف است و بهتر است رسانه ها در کنار انتقاد، توصیه هاو پیشنهادهای لازم را نیز ارائه دهند.

وی همدلی، همراهی و هم افزایی را پیشنیاز توسعه دانست و گفت: برای رفع مشکلات و غلبه بر کاستی ها، موظف به قرار گرفتن در کنار هم هستیم.

وی به ضرورت توجه جدی به مطالبات مردم اشاره و اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن مسائل و وابستگی های حزبی و جناحی، همه باید پیگیر مطالبات و نیازهای مردم باشیم.

او با اشاره به سهم برجسته و موثر پارس آباد در اقتصاد و خودکفایی کشور، بیان کرد: مردم زحمتکش، اصیل و با فرهنگ، این شهرستان در صف اول تولید قرار دارند.

فرماندار پارس آباد همچنین با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه اقتصاد ایران و محدودیت منابع مالی و اعتبارات گفت: عیار مسوولان در مدیریت در شرایط سخت خود را نشان می دهد.

 

اخبار مرتبط

نظرات