امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 29th, 2015 4:36 | کد خبر : 11811 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سایه سنگین مشکلات بر سر ورزش قهرمانی پارس آباد

یادمان نرفته که شهرمان رتبه نخست را در بین ادارات ورزشی استان به خود اختصاص داد و چه زود یادشان رفت که این افتخارات را مرهون پشتکار و رویکرد بالای قهرمان و مربیان هستیم .

به گزارش مغانه، قهرمانانی که تنها جایزه مراسم استقبال برای آنها مدال خودشان چندین دسته گلی که سال هاست در اداره ورزش تهیه کرده اند و لحظاتی برگردن قهرمانان انداخته میشود تا جلوی خبرنگاران خودی نشان دهند و گویا از مدال آوران استقبال شده است و دوباره به حال خودشان رها می شوند.
ضعف مدیریتی:
ضعف مدیریتی باعث عدم تسلط بر سیستم شده و کار ها را سخت کرده است این جا دشت مغان است منطقه ای با قهرمانان بزرگ و نامی و چندین شرایطی مدیریتی در حد و لیاقت خود می طلبد مدیری نترس و بدون وعده های دروغ و بداند که این قهرمانان به امید این وعده ها سختی کار را تحمل می کنند و چه بسا سالهاست که با این وعده ها خوی گرفته اند و بی توجهی زیاد دیده اند ولی باز انگیزه شان را بیشتر کرده اند و یاد گرفته اند که کسی جز خودش به فکر او نیست مدیریت فقط اجباری کردن و گیر دادن به کارت بیمه افراد ورزشکار نمی باشد البته با این کار هدف سلامتی یک ورزشکار هم نیست بلکه پر کردن لیست گزارش برای نشان دادن ورزشکاران سازمان یافته است بی توجهی در زمان آسیب یک فرد ورزشکار گویای این مطلب است. از مسئول اداره ورزش انتظار می رود تعامل خوبی با ادارات، افراد و اداره کل ورزش داشته باشد تاسیستم خود را از انچه هست بهتر جلو ببرد و در انتخاب رئیس هئیت ها افراد لایق بر سر کار آیند تا با جان و دل برای هئیت تلاش کنند.
بودجه ناکافی و نبود حامی مالی:
بودجه ، اسپاسنر و حامی مالی از جمله عوامل موثری است در رشد و پشرفت ورزش از اهمیت زیادی برخوردار است.
وقتی بوجه تخصیصی حتی کفاف هزینه های آب، برق و تلفن را هم نمی دهد چطور می توان انتظار شکوفا شدن استعدادهای ورزشی و رونق بخش ورزش را داشت. بدهی های اداره ورزش به اشخاص و ادارات آب و برق گاز و فاکتور های پاس نشده در دست مربیان و ورزشکاران و سرگردانی در زمان اعزام تیم ها گویای این مطلب است خیلی از هیات های قهرمان پرور حتی ده درصد کارآیی خود بوجه ای دریافت نمی کنند حامی مالی این روزها به یک رویا بدل شده است با این همه پتانسیل موجود چرا هیچ یک از مدیرانی که سالها عوض شده اند برای جلب حامیان مالی کاری انجام نداده اند و حتی افراد علاقه مند را با رفتار نادرست فراری داده اند. به تازگی شاهد استخدام چندین نفر در اداره ی ورزش و جوانان بوده ایم در حالی که تمامی قهرمانان که عکسشان را برای افتخار اداره ی ورزش و منطقه به دیوار سالن فجر نصب شده است فاقد هرگونه شغل رسمی و غیر رسمی هستند.
یکنواختی محیط ورزشی:
محیط تکراری و یکنواختی در اماکن و محیط های ورزشی انگیزه ها را از قهرمانان زدوده است با اینکه سالن و اماکن ورزشی هر ساله به بخش خصوصی واگذار می شود و حتی به محل کسب و در آمد برای اداره کل ورزش تبدیل شده است و هزینه ی های نگهداری بسیار کاهش داده شده است ولی با این حال پیست دو میدانی تنها مکان در اختیار اداره ورزش و جوانان که هر روز شاهد حضور بیش از صد ها نفر برای تمرینات قهرمانی و همگانی است سالهاست که هیچگونه نوسازی و بازسازی انجام نشده و هرروز بدتر می شود قهرمانان زیادی از این محل به ایران و آسیا معرفی شده اند و لیاقتشان چنین محلی برای تمرین نیست لیاقت ما نسبت تارتان است نه دویدن در پیستی که شبیه راه روستایی است و رویش علف اطراف آن ر ا شبیه جنگل کرده است تا محل تمرین، این وضعیت تنها مشکل پیست دو و میدانی نیست بلکه همه مکانهای تمرین با این مشکل مواجه هستند.
در آخر امیدواریم مدیریتی لایق در اداره ی ورزش جوانان شروع به کار نموده وعده های دروغین پایان یابد، برای جلب حامیان مالی فکر اساسی اندیشه شده و برای بازسازی و نوسازی محل های تمرین در کلیه رشته ها تدابیری اتخاذ گردد و نیز ضمن خوشامد گویی به سرپرست جدید اداره ی ورزش از ایشان انتظار میرود توجه زیادی به این مقوله داشته باشد و مثل رئیس قبلی وقت خود را در فرمانداری سپری ننموده و همه را با حرف و وعده راضی نکند.
از تمامی ورزشکاران، قهرمانان، مربیان و تمامی عزیزانی که در پیشبرد ورزش منطقه تلاش می کنند تشکر نموده و آرزوی موفقیت برایشان داریم.
*قادر علیزاده
فیزیولوژیست و مدرس دانشگاه

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

جناب آقای علیزاده ! شما چرا ؟ شما که در جریان هستید نیروهای جدید اداره ورزش و جوانان در همان آزمون استخدامی پذیرفته شده اند که جنابعالی امتحان دادید و نمره نیاوردید!!!

قادر علیزاده

با سلام …بنده در استخدام استانداری شرکت نداشتم چون هیچ علاقه ای به کار کارمندی در اداره ورزش و جوانان ندارم و اینکه ما با استخدامیهای جدید هیچ مشکلی نداریم و حتی خیلی فعال هم میباشند منظور بنده این است که چرا با اینکه قهرمانان نامی منطقه که هم دارای مدرک تحصیلی و هم دارای تجربه زیاد در ورزش هستند و بیکار چرا اولویتی برای انها در استخدامی لحاظ نشد…

قادر علیزاده

با سلام …بنده در استخدامی استانداری شرکت نکردم چون هیچ علاقه ای به کار کارمندی در اداره ورزش و جوانان ندارم …!!!

قادر علیزاده

با سلام… بنده با استخدامی های جدید مشکلی ندارم و حتی افراد جدید فعالتر نیز میباشند ..منظور بنده این است که چرا با وجود قهرمانان نامی در منطقه که فاقد هرگونه شغل هستند و نیز دارای مدرک تحصبلی و تجربه کافی چرا اولویتی برای انها لحاظ نشده بود…

مهرداد

با سلام مسئول جدید از مدیران سابق هستند چطور هم به درغگویی متهم میکنید هم امیدوار به آینده میشوید آقای استاد دانشگاه اگر مسئول قبلی وقتش را در فرمانداری سپری میکرد حتما برای خواستهای شما بوده ولی اگر نتوانسته کاری انجام دهد حتما از فرمانداری جواب نگرفته . یا ضعف فرمانداری بوده که ایشان در فرمانداری بوده یا نکند مدیر لایق بوده آقای فرماندار در کارها ازش بعنوان مشاور استفاده میکرده بیایید در سال همدلی و هم زبانی دست مدیران رابگیریم راهکار نشان بدیم نه اینکه الکی فقط انتقاد داشته باشیم جناب استاد لطفا دو مورد از کار خوبی که تا به حال انجام دادید را نام ببرید خودتان را بعنوان فیزیولوژیست و مدرس دانشگاه تبلیغ نکنید .

ناشناس

اولاً به گفته خودت چندین سال برای استخدام در اداره ورزش و جوانان حتی قراردادی و حتی در بخش اصلاندوز تمام تلاش خود را بکار گرفتید و به هر فردی از جمله نماینده متوسل شدید و جواب نگرفتید. ثانیاً شما که قهرمانان ورزشی را خوب می شناسید یک مورد را نام ببرید که در آزمون استانداری شرکت کرد و حداقل نمره را آورد و مانع استفاده وی از سهمیه قهرمانی شدند.

قادر علیزاده

با سلام… اول اینکه نظر بنده مدیر جدید نیست و لطف کنید مطالبو درست متوجه شوید و اینکه اگر از بنده شناخت داشته باشید خواهید فهمید که چه کارهایی انجام داده ام و میتوانم انجام بدم …در ضمن بنده در هیچ اداره ای مضغول نیستم پس کارهای بنده جنبه اداری ندارد و و کاملا علمی است و خیلی ها هم استفاده میکنند ..

قادر علیزاده

با سلام خدمت کلیه خوانندگان این متن .. از شواهد حرفهای نوشته شده توسط افراد بالا و اطلاعاتی که دارند کاملا مشخص است که از خود اداره ورزش و کارکنان انجا نوشته شده و ثابت کرده اند که چقدر افراد انتقاد پذیری هستند و با خواندن مطالب بالا زود اوضاع نابسامان ورزش را بهبود بخشیدند ….تشکر میکنم !!!!!!!

قادر علیزاده

با سلام در جواب اقای مهرداد …بنده با ۲۹ سال سن سابقه ۱۱ سال عضویت در تیم ملی دارم و رکردار کشور و قهرمان مسابقات اسیایی و بین المللی هستم و همزمان تحصیل کرده فیزیولوژی ورزش از دانشگاه معتبر کشور میباشم و صاحب ۵ جلد کتاب درسی دانشگاهی هستم و مقالات معتبر ، مربی بدنساز کلیه رشته ها ،ماساژور ، مربی تغذیه ورزشی و اسیب شناسی و تخصص در کاهش و افزایش وزن و مربی که چندین قهرمان را راهی تیم های ملی کرده است ، پژوهشگر نمونه دانشگاه و مقاله نویس روزنامه ،اگر کسی را با مشخصات بنده پیدا کردید بت این سن و شرایط پس بنده هیچ کاری تا به حال انجام نداده ام !!!!

قادر علیزاده

با سلام … از وقتی که این مطلب چاپذشده است تماسهای زیادی با بنده شده و گویا این حرفها و انتقاد ها حرف دل انها بوده و سالهاست که ناگفته مانده بوده است ضمن تشکر از مربیان و قهرمانان امیدوارم اوضاع بهتر شود نه اینکه مثل متن های بالا به جای انتقاد پذیری سوال را با سوال جواب دهند …با احترام قادر علیزاده

مربی فوتبال

خواهشمند است دوستان و مسولین بفکر باشند

جوان مغان

کاملن جناب استاد علیزاده حرفهای به حقی برای مسئولان زد امیدوارم که مسئولان توجه بیشتری به جوانان مغان داشته باشند . با تشکر از همه مسئولان ورزش وجوان