امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 17th, 2017 8:27 | کد خبر : 21378 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دیدار مدیر تئاتر “لنکران” جمهوری آذربایجان با امام جمعه پارس آباد

مدیر تئاتر شهرستان لنکران جمهوری آذربایجان با امام جمعه پارس آباد مغان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش مغانه آنلاین، امام جمعه پارس آباد در این جلسه گفت: بین ایران و آذربایجان به خصوص در استان های هم مرز، اشتراکات فراوانی در زمینه های تاریخ، فرهنگ ، آداب و رسوم و اعتقادی وجود دارد که باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده شود.

حجت الاسلام سید سعید رشادی با تاکید بر ضرورت و اهمیت تقویت روابط و مناسبات دو کشور همسایه و مسلمان ، از تقویت و توسعه تعاملات فرهنگی در شهرهای مرزی استقبال کرد.

“توفیق حیدراف” مدیر تئاتر شهرستان لنکران آذربایجان نیز گفت: با وجود سلطه ۷۰ساله نظام کمونیستی، مردم جمهوری آذربایجان ضمن صیانت از هویت فرهنگی و آداب و سنن خود، از آموزه ها و اعتقادات دینی دست نشستندکه این امر گویای عمق باورها و اعتقادات مذهبی و دین باوری مردم مسلمان این کشور است.

وی افزود: زبان مشترک و وجود پیوندهای قوی دینی، فرهنگی و تاریخی ، ظرفیت بزرگی برای تقویت و توسعه ارتباطات میان دو کشور ایران و آذربایجان است.

“غریب منوچهری” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز از حضور گروه تئاتر “لنکران” برای اجرای نمایش در این شهرستان مرزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای این گونه برنامه ها و همکاری ها به تقویت روابط دو کشور و رشد استعدادهای هنری هنرمندان کمک می کند.

این خبر حاکیست، توفیق حیدراف در اقامت دو روزه خود در پارس‌آباد به تماشای نمایش «وداع با اسلحه» و تمرین نمایش «قرمزی و وزوزی» نشست.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد و مدیر تئاتر شهرستان لنکران جمهوری آذربایجان در نشستی به بررسی پتانسیل‌های موجود و نحوه تعامل بین دو شهر لنکران و پارس‌آباد پرداختند.

اخبار مرتبط

نظرات