امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : مارس 18th, 2017 11:42 | کد خبر : 21323 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دریاچه شهرک مغان آبگیری شد

طرح لایروبی و ساماندهی دریاچه شهرک مغان در پارس آباد با صرف ۱۷۰میلیارد ریال تکمیل و این دریاچه مصنوعی دوباره آبگیری و احیاء شد.

به گزارش مغانه آنلاین، فرماندار پارس آباد روز شنبه در جریان آبگیری رسمی دریاچه شهرک مغان گفت: دریــاچه شهرک مغان طــی ۴۰ سال گذشته با رسوبات کانال های آب آور پر شده و از ۵ سال پیش کاملاً خشکیده بود که با تلاش و زحمات شبانه روزی یکسال اخیر مدیریت آب شهرستان و استان و همکاران ایشان و مشاوران و پیمانکاران ذیربط کار لایروبی و عملیات خاکبرداری و ساماندهی دریاچه به اتمام رسید.

اکبر صمدی افزود: در اجرای این پروژه بیش از دو میلیون متر مکعب خاکبرداری در سطح ۱۰۰ هکتار شده و در عمق ۴ تا ۵ متری آبگیری انجام می شود که البته با کانالهای اصلی و فرعی پیرامونی دریاچه و کانالهای آب آور و آب بر احداثی اعتبار هزینه شده به ۳۱۰میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به جزیره دو هکتاری ایجاد شده در وسط دریاچه و زمین های آماده سازی شده پیرامون آن پکیچ های مختلف تفریحی و گردشگری با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه طراحی و اجرا و این دریاچه به یکی از قطب های مهم سیاحتی و گردشگری جهت استفاده عموم مردم عزیز و مسافران و گردشگران استان و کشور تبدیل خواهد شد.

وی آبگیری دریاچه شهرک مغان را بهترین عیدی دولت تدبیر و امید برای مردم این منطقه دانست و گفت: با تکمیل و آبگیری مجدد این دریاچه یکی از آرزوها و خواسته های جدی مردم منطقه محقق شد.

اخبار مرتبط

نظرات