امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : دسامبر 4th, 2016 2:04 | کد خبر : 20025 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

تکمیل چهار بانده کردن جاده پارس آباد- سربند، نیازمند اعتبار ملی است

فرماندار پارس آباد گفت: طرح چهار بانده کردن جاده ارتباطی پارس آباد – سربند برای تسریع در روند اجرا و تکمیل نیازمند اعتبار از محل ردیف ملی است.

به گزارش مغانه آلاین، اکبر صمدی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه معاون فرماندار پارس آباد و بخشدار اسلام آباد افزود: با تزریق مبالغی از محل اعتبارات شهرستان، اتمام این پروژه عظیم چندین سال به طول می انجامد از این رو برای شتاب بخشیدن به روند اجرای آن ، نیازمند تخصیص اعتبار کلان از بودجه ملی است.

وی توسعه و چهار بانده کردن محور مواصلاتی پارس اباد- اردبیل را از مطالبات و نیازهای اصلی منطقه عنوان و بیان کرد: در این خصوص پیگیری هایی از طرف نماینده مردم پارس اباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی و مذاکراتی بین استاندار اردبیل و وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته و دستور اولیه اخذ شده است.

وی از تکمیل طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری پار س آباد تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۵۰میلیارد ریال اعتبار در سال جاری تخصیص یافته و بالای ۹۰درصد شبکه شهری انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت های عمران شهری در پارس آباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک ۲۶هزار تن آسفالت در معابر و خیابان های سطح شهر پخش شده که این رقم در ۵سال گذشته حدود ۱۳هزار تن بوده است.

وی نوسازی واحدها و بخش های مختلف کشت و صنعت و دامپروری مغان از اقدامات خوب این شرکت بیان کرد و گفت: کشت و صنعت مغان قابلیت و استعداد افزایش پنج هزار نفری تعداد کارگران و نیروهای خود را دارد و این شدنی است.

فرماندار پارس آباد همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های گردشگری و توجه بیشتر به صنعت توریسم منطقه افزود: اطراف دریاچه شهرک آیت ا…غفاری، سواحل رود ارس، سد میل و مغان محل های مناسبی برای گردشگری هستند و برای استفاده مطلوب از این ظرفیت ها و قابلیت ها، طرح ها و زیرساخت های گردشگری در این مناطق اجرا می شود.

وی همچنین از برگزاری چهار جشنواره در حوزه گردشگری در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: جشنواره کباب و غذاهای سنتی در اجیرلو، بازی های بومی و محلی در تازه کند، توانمندی ها و آیین های عشایری در اصلاندوز و ماهیگری در اسلام اباد از جمله این جشنواره هاست.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰درصد جمعیت عشایر استان در پارس آباد سکونت دارند، بر خدمات رسانی مطلوب به این قشر زحمتکش و ایجاد شور و نشاط در بین آنان تاکید کرد.

وی با اشاره به جنایات ددمنشانه گروهک تکفیری و تروریستی داعش با حمایت عربستان و آمریکا در سوریه ، از مردم مومن و ولایت مدار منطقه خواست تا با درنظر گرفتن شرایط دردناک آوارگان و پناهندگان سوری،  در اهدای کمک های نقدی و جنسی به آوارگان سوریه مشارکت فعال داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات