امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 22nd, 2017 7:28 | کد خبر : 21398 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برنامه های فرهنگی فاخر، نشاط را به جامعه تزریق می کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی پارس آباد مغان گفت که اجرای جشنواره ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری فاخر و جذاب، روحیه امید به زندگی را در بین مردم افزایش و شور و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می کند.

غریب منوچهری در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: اداره فرهنگ و ارشاداسلامی پارس آباد به عنوان یکی از دستگاه های اصلی متولی فرهنگ در این شهرستان نسبت به غنای برنامه های فرهنگی و هنری خود در زمینه ها و حوزه های مختلف و تولید و خلق آثار مناسب و تاثیر گذار توسط هنرمندان توجه و نگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری بسیاری هر هفته و هر روز در سراسر کشور برگزار می‌شود که هرکدام با موضوعی خاص یا عام در پی اهداف ازپیش‌تعیین‌شده‌ ای است و این جشنواره‌ها عمدتاً برای تولید اثر هنری یا فرهنگی با بازخورد مناسب اجتماعی هدف‌گذاری می شود.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد نیز به تبعیت از سیاست‌گذاری کلان دولت و وزارتخانه متبوع خود با این نیت و هدف برنامه‌های فرهنگی خود را دنبال می‌کند که در این راستا برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلفی در ماه‌های اخیر در این منطقه برگزار شده که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب هنرمندان و اقشار مختلف مردم روبه رو شده و خروجی بسیار مناسبی داشته است.

وی افزود: علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی که فواید اجتماعی در دسترس این برنامه ها بوده است، تولید آثار هنری در قالب نمایش، موسیقی، فیلم، عکس و آثار تجسمی که قابلیت عرضه و نمایش چندین باره دارند را نیز می توان از دیگر فواید این رویدادهای فرهنگی ذکر کرد.

او گفت: بهمن ماه سال گذشته شاهد برگزاری هفدهمین دوره‌ی جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ی مغان بودیم که در جریان برگزاری این جشنواره هفت اثر نمایشی تولید شد که اجرای شهری این نمایش‌ها بعد از اجرای جشنواره‌ای، از اواسط اسفندماه سال قبل شروع شده است.

به گفته وی، نمایش‌های «آخرین نامه»، «وداع بااسلحه»، «ترانه تلخ تارا» و «جایی که پیاده رو تموم میشه» از جمله این نمایش‌هاست که در برنامه اجرای عمومی نمایش‌های شهرستان‌های پارس‌آباد قرار دارند.

منوچهری اضافه کرد: این آثار هنری می توانند به عنوان کالای فرهنگی با ارزش افزوده بسیار بالا به شهرستان‌های دیگر و حتی خارج از کشور عرضه شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد بیان کرد: تجلیل از چهره‌های برجسته‌ی فرهنگی منطقه، تولید آثار ادبی و هنری در قالب کتاب و پرورش و آموزش علاقه مندان به فرهنگ و هنر از دیگر برنامه‌های این اداره است.

وی با اشاره به تاثیر کتاب و کتابخوانی در سلامت جامعه و ارتقای سطح دانش و آگاهی های مردم، خاطر نشان کرد: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی که از درخشان‌ترین فعالیتهای این اداره در سال قبل بود، همچنان در راس برنامه‌های ما قرار دارد.

وی تقویت انجمن‌ها، موسسات و کانون‌های وابسته به اداره نیز جزو رسالت‌های مهم اداره ارشاد اسلامی این شهرستان دانست و اظهار کرد: تربیت نیروی جوان و مستعد و بازآموزی فعالان عرصه‌ی مطبوعات و خبر در قالب کارگاه‌های آموزشی با استفاده از اساتید برجسته استانی و کشوری بخش دیگری از جمله برنامه‌ی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پارس‌آباد در نیم‌سال اول امسال است.

او با بیان اینکه حضور پرشور هنرمندان و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرستان موجب رونق و بهبود کیفیت آنها و افزایش غنای فرهنگی در جامعه می شود گفت: برگزاری جشن بزرگ طبیعت در ۱۸فروردین امسال با متولی‌گری اداره ارشاد اسلامی منطقه در ساحل دریاچه‌ی شهرک مغان، نمونه‌ی بارز حضور و مشارکت فعال هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان و نیز کارکنان این اداره در برنامه های فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظرات