امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : اکتبر 14th, 2016 12:13 | کد خبر : 19401 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

با این وضع رکود فکر نمی‌کنم کسی مشمول پرداخت خمس شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: موضوع پرداخت خمس مسأله مهمی است منتهی فکر نمی‌کنم درآمدی داشته باشید که مشمول پرداخت خمس شوید چراکه وضعیت اقتصادی جامعه و مردم در رکود قرار دارد.

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه در هیئت نخل حسینی کاشان با اشاره به اهمیت پرداختن خمس اظهار داشت: موضوع پرداخت خمس مسئله مهمی است منتها فکر نمی‌کنم درآمدی داشته باشید که مشمول پرداخت خمس شوید چراکه وضعیت اقتصادی جامعه و مردم در رکود قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه طبق احادیث اگر کسی پول حقی را پرداخت نکند مجبور خواهد شد دو برابر آن را در مسیر باطل خرج کند خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند، اگر کسی خمس مال خود را پرداخت کند ضمانت می‌کنم که از مالش چیزی کاسته نشود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت نماز تصریح کرد: در زیارت امام حسین شهادت می‌دهیم که تو نماز را برپا کردی، سپس سایر مسائل را ذکر می‌کنیم پس آنچه در ظهر عاشورا بیش از عزاداری و سینه‌زنی اهمیت دارد نماز است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و موانع در مسیر ازدواج خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از دختران مدرک تحصیلی را ملاک قرار داده و با کمتر از فوق‌لیسانس ازدواج نمی‌کنند.

قرائتی با تأکید بر اینکه برخی با وجود داشتن مدرک تحصیلی بالا زندگی خوبی ندارند و برعکس برخی دیگر با وجود نداشتن سواد زندگی شیرینی را تجربه می‌کنند اظهار داشت: آنچه در انتخاب همسر و ازدواج باید مدنظر قرار گیرد دین، انصاف و اخلاق است، متأسفانه توجه به مسائل بی‌اهمیت در جامعه باعث شده است که ملاک‌های بااهمیت و مهم نادیده گرفته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به موضوع استفاده بیش از حد جوانان از فضای مجازی گفت: صرف ساعت‌ها زمان در فضای مجازی سودی ندارد و در انتهای چیزی برای انسان به‌جا نمی‌ماند و تنها فرصت سوزی و اتلاف عمرمان است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه در فضای مجازی برای جوان ایرانی فرمول علمی قرار نمی‌دهند بلکه با انتشار مطالب مستهجن سعی در آلوده کردن جوانان ما به هرزگی و بی‌تفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه انسان خودش باید به فکر خودش باشد تصریح کرد: باید تصمیم بگیریم که زمان و عمر خود را به شکل صحیح مدیریت کنیم، مثلاً در شب‌های طولانی زمستان همت کرده و هر شب دقایقی را مطالعه کنیم البته باید توجه کرد که هر کتابی را نباید خواند، بلکه کتاب کسی باشد که حداقل ۳۰ سال درس خوانده باشد.

قرائتی با تأکید بر ارتباط با یک فرد اسلام‌شناس متذکر شد: همه باید در تلفن خود شماره تماس یک اسلام‌شناس را داشته باشیم تا در بتوانیم جواب شبهاتی که برای ما پیش می‌آید را پیدا کنیم چراکه دشمنان اسلام دائماً درحال ایجاد شبهه و نشر آن هستند و اگر ما نتوانیم به پاسخ این شبهات دست‌یابیم شک و تردید سراغمان خواهد آمد.

وی با بیان اینکه یکی از شبهات مطرح شده این است که از مقام معظم رهبری به دلیل نداشتن عصمت نباید تبعیت کرد، اظهار داشت: در جواب این سخن باید گفت همان‌طور که از نسخه تجویز پزشک اطاعت می‌کنیم و سؤالی درباره آن نمی‌پرسیم و حرفش برای ما حجت است، تبعیت از ولی‌فقیه نیز لازم و واجب است چراکه ولی‌فقیه و مراجع سال‌ها به تحصیل علم مشغول بوده و همانند پزشک سخنانشان حجت است.

قرائتی با اشاره به برخی از مشکلات جامعه به خصوص مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیان داشت: در صورتی که تعدادی از مسؤولان کار خلافی انجام دهند نباید به کل نظام بدبین شد چراکه این مورد مثل زمانی است که چند نانوایی شهر به دلیل عدم بهداشت تعطیل شوند، در این شرایط ما به بهانه تعطیلی چند نانوایی نمی‌توانیم از دیگران هم نان نخریم چراکه هنوز تعدادی نانوایی فعالیت خود را دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید از فرصت‌ها استفاده لازم را ببریم گفت: یکی از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است چراکه در این فاصله ۸۰ کیلومتری می‌توانیم کارهای فرهنگی متنوع را انجام دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از فرصت‌هایی که توانسته‌ایم به خوبی از آن استفاده کنیم روز جهانی علی‌اصغر است که باعث واهمه دشمنان شده چراکه به آن‌ها می‌فهماند این مادران فرزندان خود را از شیرخوارگی نذر انقلاب کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط

نظرات