امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : نوامبر 29th, 2016 7:11 | کد خبر : 19935 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

باند فرودگاه پارس آباد سال آینده به بهره برداری می رسد

مدیر کل فرودگاه های استان اردبیل گفت: متاسفانه سرمای هوا و همکاری نه چندان مناسب پیمانکار و مشاور منجر به تکمیل نشدن پروژه بهسازی باند فرودگاه پارس آباد در زمان مقرر شد و احتمالا این طرح در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش روز سه شنبه مغانه آنلاین، ” میرفخرالدین هاشمی” افزود: در اجرای عملیات بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد مشاور و پیمانکار دست به دست سرمای هوا دادند تا ۵ درصد باقی مانده این پروژه در سال ۱۳۹۶ به پایان برسد.

وی با بیان اینکه، بنا به قول پیمانکار باید در این طرح در آبان ماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شد، اضافه کرد: اکنون ۹۵ درصد این پروژه انجام شده و تنها پنج درصد آن که شامل آسفالت‌ریزی می‌شود، باقی مانده است.

وی اعتبار بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد ۱۷۰میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: باند فرودگاه پارس‌آباد ۴۵متر عرض و دو هزار و۵۰۰ متر طول داشت که طی این عملیات طول آن به دو هزار و ۸۰۰ متر افزایش یافت.

به گفته وی، با این بهسازی PCN باند به عدد ۳۱ رسید تا امکان نشست و برخاست برای هواپیماهای متوسط مانند فوکر ۱۰۰، MD و ایرباس ۳۲۱ فراهم شود.

وی در خصوص نصب سیستم کمک ناوبری بصری SFLS در فرودگاه اردبیل نیز اظهار کرد: این سیستم با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال خریداری شده و اکنون در اختیار پیمانکار است و در تلاش هستیم همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: سیستم SFLS دارای چراغ‌های چشمک‌زن است و در کنار دستگاه کمک ناوبری ILS به خلبان برای نشاندن هواپیما در شرایط نامناسب جوی کمک می‌کند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

علی جاوید

با سلام و احترام
لطفا زودتر کارهای رسیدگی به فرودگاه را تمام کنید تا سفرهایمان راحت تر شود