امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : اکتبر 18th, 2017 4:44 | کد خبر : 22460 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

انجمن اولیا و مربیان پارس آباد مقام نخست استانی را کسب کرد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت که شهرستان پارس آبادمغان بر اساس شاخص های ۱۲گانه فعالیت های انجمن اولیا و مربیان، رتبه اول را در بین نواحی و مناطق این استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵کسب کرد.

به گزارش مغانه آنلاین یوسف احمدی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پارس آباد افزود: ارتباط تنگاتنگ بین خانه و مدرسه و همراهی و مشارکت اولیا در برنامه های مدارس نقش به سزایی در پیشبرد اهداف متعالی آموزش و پرورش دارد .

وی با اشاره به اهداف و وظایف مهم انجمن اولیا و مربیان ، اظهار کرد: آموزش خانواده به لحاظ نقش و تاثیر آن در بهبود فرایند آموزشی و تعلیم و تربیت دانش آموزان، جزو مهم ترین برنامه های این انجمن محسوب می شود.

به گفته وی کلاس های آموزش خانواده و حضور پررنگ و جدی اولیا در این برنامه ها، کمک زیادی به کیفیت آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان می کند.

وی مدارس را کانون تعلیم و تربیت دانست، گفت: اولین نگرانی و دغدغه معلمان و مربیان مدارس قبل از هرچیز و هرکس، دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به حمایت ها و کمک های دولت به آموزش و پرورش ادامه داد: دولت تمام توان و وسع خود را برای رفع مشکلات و کاستی های آموزش و پرورش به کار گرفته است.

او با اعلام اینکه دولت به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات و کمبود های مدارس را برطرف کند، بر مشارکت و همکاری و همیاری بیش از پیش اولیا و خیرین تاکید کرد.

احمدی با تاکید بر حضور فعال و اثربخش اعضای انجمن اولیا و مربیان در جلسات این انجمن و برنامه های مدارس ، بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان بازوی توانمند مدیران مدارس محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه امروز هیچکس نباید خود را مصون از آسیب های اجتماعی بداند، گفت: بدون دقت علمی به مقوله های اعتیاد، طلاق و فضاهای مجازی نمی توان به نتیجه مورد نظر دست یافت.

به گفته وی آموزش زمانی محقق می شود و نتیجه بخش خواهد بود که ما شاهد تغییر رفتار در آموزش گیرنده باشیم.

وی با اشاره به استعدادها، پتانسیل ها و قابلیت های شهرستان مرزی پارس آباد مغان افزود: به تبع رشد جمعیت و مهاجرپذیر بودن، آمار دانش آموزان این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق در حال افزایش است از این رو رفع کمبودها و نارسایی های آموزشی این شهرستان ،همدلی و همراهی و همت مضاعف اولیا و مسوولان را می طلبد.

اهدای لوح مقاومت از سوی فرهنگیان پارس آباد به سپاه ناحیه پارس آباد، قرائت بیانیه حمایت فرهنگیان پارس آباد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه زینبیه، پخش کلیپ از فعالیت های انجمن اولیا و مربیان پارس آباد و تجلیل از مدیران فعال درحوزه مشارکت های مردمی،مدرسان آموزش حانواده، وانجمن برتر کشوری ،استانی ومنطقه ای از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این آیین که در سالن اجتماعات مدیریت جهادکشاورزی پارس آباد برگزار شد همچنین رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، معاون فرماندار و جمعی از مدیران مدارس و دستگاه های اجرایی پارس آباد حضور داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات