امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : فوریه 11th, 2018 3:46 | کد خبر : 22619 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

از اراضی پایاب خدا آفرین حتی یک متر واگذار نشده است

فرماندار پارس آبادمغان با اشاره به برخی شایعات در خصوص واگذاری اراضی شبکه پایاب سد خداآفرین گفت: تا این لحظه حتی یک متر مربع زمین از اراضی محدوده پایاب خداآفرین در این منطقه به اشخاص حقیقی و یا حقوقی واگذار نشده است.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲بهمن در پارس آباد افزود: در بحث واگذاری زمین پایاب خداآفرین کمیته ای با عضویت نمایندگان دستگاه های مختلف فعال شده و نظام بهره برداری در حال تدوین است و مردم مطمئن باشند در این زمینه به هیچ احدی اجازه سوء استفاده داده نخواهد شد.

وی از تکمیل و افتتاح ۴۹۲پروژه در زمینه های مختلف عمرانی، تولیدی، خدماتی، اقتصادی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۹۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۳طرح با یک هزار و ۲۶۵میلیارد اعتبار در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با وجود برخی موانع و محدودیت منابع در منطقه اجرا و تکمیل شد، ادامه داد: تعدادی از پروژه های افتتاح شده، مطالبات مهم چندین ساله منطقه بود که الحمدالله در ایام فجر شاهد برآورده شدن خواسته های مردم شدیم.

او بهر برداری از ناحیه عمرانی اول و دوم پایاب خداآفرین، آبگیری دریاچه شهرک مغان پس از سال ها رسوب گذاری با ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار، فاز دوم مسکن مهر با یک هزار و ۲۹۶واحد مسکونی، اجرای طرح چهار بانده کردن محور ارتباطی پارس آباد- سربند با ۲۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و دو واحد کلینیک تخصصی درمانی و مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی با ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار از جمله این پروژه ها ذکر و بیان کرد: عملیات احداث ساختمان بیمارستان ۱۶۰تختخوابی سه ماه پیش به پایان رسیده و هم اکنون بخش های مختلف این بیمارستان از جمله ام آر آی، سونوگرافی، ان آی سی یو، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، رادیولوژی به سرعت در حال تجهیز است.

فرماندار پارس آباد به ضرورت توسعه و نوسازی کشت و صنعت های مغان و پارس اشاره و بیان کرد: در سال گذشته از محل سهم بودجه شهرستان ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت مغان پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در صورت نوسازی شرکت های مغان و پارس، علاوه بر رونق و توسعه این شرکت ها زمینه ی ایجاد اشتغال مولد و پایدار فراهم خواهد شد.

صمدی همچنین فعال سازی کارخانه های راکد و نیمه فعال را از برنامه ها و طرح های مهم منطقه عنوان و اظهار کرد: در این راستا امسال چهار واحد کارخانه پنبه پاکنی پس از سال ها رکود و تعطیلی، فعال شده است.

وی از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در هیات دولت خبر داد وافزود: انشااله با پیگیری مسوولان و مجمع نمایندگان استان این لایحه در مجلس شورای اسلامی رای خواهد آورد.

رئیس شورای تامین پارس آباد همچنین با اشاره به بحث حق آبه مغان از رود ارس گفت: در این راستا پیگیری های جدی از سوی استاندار، مجمع نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امام جمعه و نمانیده مردم منطقه از محل مجاری قانونی در حال انجام است.

صمدی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف گفت: به برکت نظام و انقلاب اسلامی و خون شهدا، ثبات و امنیت پایدر در کشور حاکم است و ایران اسلامی در زمینه های علمی، فناوری نظامی و صنایع دفاعی و قدرت موشکی به پیشرفت های بزرگ و چشمگیری نایل شده است.

 

اخبار مرتبط

نظرات