امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : نوامبر 25th, 2020 6:31 | کد خبر : 24002 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

راه اندازی ۱۸خانه هلال در پارس آباد

رئیس جمعیت هلال احمر پارس آباد از راه اندازی ۱۸خانه هلال روستایی در این شهرستان خبر داد.

جمشید کریمی/ مغانه آنلاین-چهارشنبه۵-۹-۱۳۹۹

محمد علی هادی امروز چهارشنبه در نشست خبری افزود: خانه هلال با هدف همگانی کردن آموزش امدادی و نهادینه کردن فرهنگ خودامدادی در خانواده ها و در راستای تحقق شعار “هر خانواده، یک امدادگر” در روستاهای بالای ۲۰۰خانوار تشکیل می شود.

وی بر لزوم و افزایش خانه‌های هلال در مناطق کم‌برخوردار و محروم تاکید و خواستار فعالیت این خانه‌ها برای تحقق اهداف راهبردی آن‌ها شد.

وی درباره فعالیت تشکل های خیری مردم نهاد در جمع آوری کمک های مردمی برای مقابله با بیماری کرونا (کووید ۱۹) تصریح کرد : وظیفه جمع آوری کمک های مردمی بر عهده هلال احمر ونظایر آن است و از زمان شیوع کرونا ویروس کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی تشکل های مردم نهاد  جمع آوری شده است.

وی به دوره های آموزش همگانی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و آنلاین اشاره کرد و گفت : تا کنون ده ها نفر از عموم مردم شهرستان مرزی دراین  دوره مجازی پیشگیری از ویروس کرونا شرکت کردند.

هادی از راه اندازی پویش سراسری “نفس هدیه کنیم” در فضای مجازی با پیشنهاد و همکاری “سعید مجردی ” نمایده پویش و مشاور ارشد مؤسسه خیریه ائمه اطهار(ع)استان اردبیل یکی از خیران پیشرو منطقه خبر دادو گفت: با راه اندازی این پویش تا کنون بالغ بر ۵۵میلیون تومان به منظور خرید کپسول اکسیژن و لوازم جانبی جمع آوری شده است.

وی همچنین از خرید تعداد ۱۵عدد کپسول اکسیژن طبی برای استفاده بیماران کرونایی قرنطیه در منازل خبرداد و افزود: کپسول های اکسیژن خریداری شده از محل کمک های مردمی ، صرفاً جهت استفاده بیماران کرونایی نیازمند که مشکل تنفسی دارند و تحت مراقبت و قرنطینه خانگی هستند، به صورت امانی تحویل داده می شود.

وی با اشاره به کمبود سیلندرهای اکسیژن ساز ونیاز ضروری منطقه، از خیرین وافراد نیک اندیش و  دارای تکمن خواست با پیوستن و مشارکت در این پویش و حرکت خیرخواهانه در نجات جان بیماران و اهدای زندگی و نفس به بیماران کرونایی که مشکل تنفسی و ریوی دارند سهمی داشته باشند.

نماینده پویش “نفس هدیه کنیم ” و مشاور ارشد مؤسسه خیریه ائمه اطهار(ع)استان اردبیل نیز هدف از راه اندازی این کمپین را کمک به افراد درگیر و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (کرونا) به خصوص بیماران کرونایی مستمند ذکر کرد.

سعید مجردی افزود: با راه انداز این طرح با کمک خیرین منطقه وسایر نقاط کشورمان توانسته ایم در این زمان کم به تعداد ۱۵ کپسول اکسیژن با تمامی تجهیزات جانبی برای افراد نیازمند در منازل خریداری شده است.

وی گفت: در طول ایام کرونا تعداد ۳۹ کپسول اکسیژن ده و چهل لیتری تحت عنوان کمپین قهرمانان سلامت تهیه کردیم و در اختیار بیمارستان شهدای پارس آباد قرار دادیم. همچنین ماسک های سپپ ، دستگاه ذخیره برق ، دو دستگاه سیستم کامپیوتر کامل ، چندین پالس اوکسی متر و تب سنج دیجیتالی ، چند هزار ماسک طبی استاندارد و دستکش و لباس های مخصوص  کرونا خریداری و تحویل بیمارستان شهدا دادیم.

وی از مردم خیر منطقه و سراسر کشور خواست کمک های نقدی خود را جهت نجات جان بیماران کرونایی و تنفسی به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۸۴۴۷۰۳۹ و یا شماره حساب ۵۲۸۴۸۴۸۴۹۲ جمعیت هلال  احمر پارس آباد نزد بانک ملت واریز نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات