امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 23rd, 2024 6:36 | کد خبر : 24608 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۲۹ نفر بر اثر حوادث کار در استان اردبیل جان‌ باختند

اداره‌ کل پزشکی قانونی استان اردبیل از فوت ۲۹ نفر طی ۹ ماهه سال جاری در جریان حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد.

مغانه آنلاین- سه شنبه ۰۳-۱۱-۱۴۰۲

به گزارش مغانه آنلاین ، روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل روز سه‌شنبه در این زمینه اعلام کرد: افرادی که به دلیل حوادث مختلف در ۹ ماه گذشته از سال جاری در محیط‌های کاری و کارگاهی استان جان خود را از دست دادند، همگی مرد بودند.

بر اساس این گزارش، در حالی ۹ ماهه امسال ۲۹ نفر جان خود را در جریان حوادث کاری در استان اردبیل از دست داده‌اند که در مدت مشابه سال گذشته این آمار تنها ۱۹ نفر شامل ۱۸ نفر مرد و یک نفر زن بوده است.

همچنین ۴۰۶ نفر شامل ۳۹۴ نفر مرد و ۱۲ نفر زن به دلیل آسیب‌های ناشی از حوادث کار در ۹ ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند که با توجه به آمار اعلامی در مدت مشابه سال گذشته با ۴۲۰ نفر شامل ۴۰۴ نفر مرد و ۱۶ نفر زن کاهش داشته است.

هرگونه حادثه و اتفاقی در حین انجام کار یا وظیفه برای کارکنان و کارگران مشغول در کارگاه و محل کار رخ دهد که موجب آسیب جسمی، نقص عضو یا فوت فرد شود، جزو حوادث ناشی از کار به شمار می‌رود.

حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه در حال حاضر در نقاط مختلف استان اردبیل فعال بوده و ۱۱۶ هزار بیمه شده اجباری در آنها مشغول به کار هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی کشور و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

اخبار مرتبط

نظرات