امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 29th, 2024 8:10 | کد خبر : 24615 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

رشد ۳۰ درصدی صادرات محصولات تولیدی از منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۴۸ میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

مغانه آنلاین-دوشنبه۰۹-۱۱-۱۴۰۲

به گزارش مغانه آنلاین، مجید کیانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده تولیدات صادراتی منطقه محصولات گلخانه‌ای، خشکبار، فراورده‌های نفتی، شمس فولادی، مواد پلاستیکی است، اضافه کرد: روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به‌ ترتیب ۱۰ کشور مبدا تولیدات ارس هستند.

کیانی همچنین از افزایش حجم تولیدات منطقه آزاد ارس در ۹ ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت واحدهای تولیدی منطقه ۱۴۸ هزار تن محصولات صنعتی و ۱۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی عرضه کرده‌اند .

وی، ارزش محصولات تولیدی منطقه را بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس کمک به افزایش تولید و صادرات واحدهای صنعتی و کشاورزی را در کنار جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، راهبرد اصلی منطقه آزاد ارس خواند و گفت: در سایه‌ رفع موانع تولید و معرفی تولیدات منطقه به بازارهای بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز توسعه صادرات ارس، شاهد رونق تولید، اشتغال و صادرات در منطقه‌ایم.

منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار داشته و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می کند.

 

اخبار مرتبط

نظرات