امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 6th, 2024 3:07 | کد خبر : 24909 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار ۸۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش یافت.

مغانه آنلاین- دوشنبه ۱۷-۰۲-۱۴۰۳

کلیم‌الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروردین ماه سال گذشته در مجموع ۳۵ هزار و ۷۳۱ تن کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده بود، افزود: در مدت مشابه سال جاری ۶۴ هزار و ۵۹۹ تن کالا و بار توسط سه هزار دستگاه ناوگان از پایانه مرزی این شهرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کاشی، شیشه، سیب زمینی، انواع سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در یک ماه بود، اظهار کرد: عمده کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: در یک ماه گذشته همچنین ۲ هزار و ۶۸۱ تن کالا و بار توسط ۱۳۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت بیش از ۳۴ هزار تن کالا و بار توسط هزار و ۵۰۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت ورودی شده است.

وثوقی ادامه داد: در یک ماه گذشته ۵۵ هزار و ۶۹۳ تن کالا و بار توسط ۲ هزار و ۵۵۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این میزان ۵۳ درصد کالاها توسط کامیون‌های ایرانی، ۳۹ درصد کالاها توسط کامیون‌های آذری و هشت درصد نیز توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل همچنین با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله‌سوار در یک ماه گذشته افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وسیله نقلیه وارد کشور و پنج هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از کشور خارج شده است.

وثوقی اظهار کرد: در فروردین ماه امسال در مجموع حدود ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال تردد اتوبوس ۵۲ درصد و تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” باشیم.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل است.

 

اخبار مرتبط

نظرات