امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 10th, 2014 12:04 | کد خبر : 5742 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مشکل فروش گوجه فرنگی در پارس آباد برطرف می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با اشاره به افزایش حدود دو برابری تولید محصول گوجه فرنگی نسبت به پارسال در پارس آباد گفت: افزایش بیش از حد تولید، سبب اشباع بازار، افت قیمت و بروز مشکل در فروش گوجه فرنگی شده که با ورود تعاون روستایی، این مشکل برطرف می شود.

IMG_0038

به گزارش مغانه، عدیل سروی در بازدید معاون بهبود امور تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی از مزارع صیفی جات، افزود: برای این منظور، تعاون روستایی با کارخانه های رب مناطق مختلف کشور در حال عقد قرارداد است که پس از نهایی شدن، گوجه فرنگی این شهرستان با قیمت مناسب خریداری و به کارخانه های طرف قرارداد حمل می شود.

وی، اضافه کرد: در همین راستا، مبالغی به عنوان تنخواه از سوی صندوق حمایت کشاورزی در اختیار تعاون روستایی قرار داده شده است .

او با اعلام اینکه گوجه فرنگی، محصولی است که به سرعت فاسد می شود، ادامه داد: طی نامه ای با امضای استاندار اردبیل از معاونت راهبردی رئیس جمهور خواسته شده است مبلغی تحت عنوان تنخواه برای خرید گوجه فرنگی اختصاص دهند.

سروی اضافه کرد: درصورت خرید 10تا15درصد محصول گوجه فرنگی از سوی شبکه تعاون روستایی، نگرانی کشاورزان بابت فروش محصول برطرف خواهد شد.

وی،پیش بینی کرد امسال حدود70هزار تن گوجه فرنگی از دوهزار هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در پارس آباد استحصال شود.

وی، از فعالیت دو واحد کارخانه تولید رب در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از این واحدها با مشکل نقدینگی مواجه بود که با پرداخت شش میلیارد و 500میلیون تسهیلات سرمایه در گردش، دوباره شروع به فعالیت کرد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به پارس آباد، از قطعه تکثیر لاین ذرت ، مزرعه تکثیر بذر پنبه رقم مهر و طرح تحقیقی کشت پاییزه چغندرقند مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل(مغان) و مزارع صیفی جات، ذرت بذری و کارگاه تولید حشرات مفید بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان قرار گرفت.

نظرات