امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 3rd, 2018 2:55 | کد خبر : 22892 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد، مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق فراخواند

فرماندار پارس آباد از مردم و دستگاه های دولتی و بخش خصوصی این شهرستان مرزی خواست به منظور جلوگیری از قطعی احتمالی، در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

علی علایی روز سه شنبه در گفت و گو با مغانه با اشاره به افزایش دما و رطوبت هوا در روزهای اخیر در این شهرستان افزود: جلوگیری از قطعی احتمالی آب و برق، نیازمند اهتمام و عزم همگانی در صرفه جویی حداکثری و مدیریت بهینه مصرف است.

وی با بیان اینکه روند افزایشی شدت گرما در روزهای اخیر باعث افزایش چشمگیر مصرف برق به خاطر استفاده از کولر و دیگر سیستم های سرمایشی شده ادامه داد: این وضعیت فشار زیادی به زیرساخت های شبکه  توزیع برق شهرستان وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه عموم شهروندان و ادارات و نهادها باید  در مصرف آب و برق  حداکثر صرفه جویی را داشته باشند گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در خصوص افزایش شدید دمای هوا ، تمامی ادارات موظف هستند تا حداکثر صرفه جویی را در مصرف برق در ساعات اداری در نظر گرفته و سیستم های سرمایشی و چراغ های غیر ضرور را در ساعات غیر اداری خاموش نمایند.

وی از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب و برق و عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات و بازه های زمانی اوج مصرف ، شرکت توزیع برق شهرستان را در خدمات رسانی مطلوب و جلوگیری از قطعی احتمالی برق یاری نمایند.

وی با اعلام اینکه ظرفیت تولید برق استان بیش از یک هزار مگاوات در ساعت است، ادامه داد: در حال حاضر میانگین پیک مصرف برق در استان بیش از ۳۴۰ مگاوات در ساعت و در پارس آباد ۷۵ مگاوات است.

به گفته وی، هم اکنون پیک مصرف برق شهرستان پارس آباد رقمی معادل بیش از ۲۲ درصد پیک مصرف استان اردبیل است.

او از فراهم شدن امکان تبادل ۸۰۰مگاوات برق بین دو کشور ایران و آذربایجان با تلاش دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در طول سال تبادل برق بین ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است که تراز مبادلات برق در شش ماهه دوم سال اکثرا برای جمهوری اسلامی ایران مثبت بوده و در تابستان نیز در مواقع ضروری امکان استفاده از این ظرفیت برای ایران فرهم است.

رئیس ستاد مدیرت بحران شهرستان پارس آباد با اشاره به شدت بالای گرما از احتمال آتش سوزی در جنگلهای حاشیه رود ارس نیز خبر داد و گفت: تمامی امکانات شهرستان اعم از ۱۰خودرو آتش نشانی و تجهیزات اطفاء حریق دهیاری های تابعه آمادگی لازم را برای جلوگیری از بروز و گسترش آتش سوزی های احتمالی دارند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده آتش سوزی موارد را به اطلاع آتش نشانی شهرستان به شماره تلفن ۱۲۵ و یا دهیاران مربوطه روستاها سریعا اطلاع رسانی کنند تا از گسترش دامنه آتش جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات