امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 6th, 2017 6:48 | کد خبر : 21645 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کودکان پارس آبادی در حسرت شهربازی استاندارد

پارس آباد ،دومین شهر بزرگ استان اردبیل جمعیتی نزدیک به ۲۰۰هزار نفر را در خود جای داده که بخش زیادی از این جمعیت باید برای بازی های کودکانه خود همچنان حسرت هم سن سالان خود را بخورند.

اشرف دادده/ مغانه آنلاین- داستان نبود شهر بازی برای کودکان شهرستان پارس آباد به راستی که تکراری است و در حالیکه چندین سال مسئولان حوزه شهری از ایجاد شهر بازی برای این قشر وعده داده اند ولی متاسفانه تا این لحظه همچنان شهرستان پارس آباد جزو معدود شهرهای کشور است که شهر بازی دارد.

تنها پارک کودک واقع درپارک شهدا قرار داردو یکی از پارکهای دیگر پارک سبد وکاج است متاسفانه این روزها به زمینی بایر تبدیل شده و بخش زیادی از تجهیزات نصب شده در این محل نیز بین رفته و دیگر نام و نشانی از یک پارک ندارد.

بعد از گذشت چندین سال هیچ گونه اقدام دیگری از سوی مسئولان مدیریت شهری شهرستان پارس آباد برای احداث و توسعه شهربازی های کودکان صورت نگرفت و در برنامه های ریزی های مسئولان بخشی از جامعه نادیده گرفته شده است.

ایجاد شهربازی مطالبه کودکان  بی بضاعت شهرستان پارس آباد

مطالبه جدی کودکان پارس آباد برای احداث پارک بازی را می توان در محافل مختلف به خوبی مشاهده کرد چرا نبود پارک های در مناطق مختلف شهر پارس آباد  لزوم ایجاد پارک بازی از سوی کودکان مورد تقاضا قرار گرفت.

احداث پارک بازی برای کودکان از جمله مطالبات جدی مطرح شده بود که البته مسئولین شهری نیز وعده های دادند که این موضوع مورد پیگیری قرار  گرفت ولی  و بجایی نرسید.

در حال حاضر در واقع می توان شهرستان پارسآباد را جزو محدود شهرهای کشور عنوان کرد که پارک بازی کودکان ندارد و در حالی که نه تنها در شهرهای کوچک سایر شهرهای کشورکه حتی بعضی از روستاها نیز وسایلی برای بازی کودکان دارند ولی در شهر پارس آباد کودکان سرمایه دار از این امکان بهرمند هستند.

در حالی که مطالبه اصلی کودکان شهرستان پارس آباد و حتی خانواده های ساکن در این شهر در خصوص ایجاد فضای برای بازی های کودکان همچنان ادامه دارد که وعده های مسئولان مختلف در رده های مدیریت شهری تا این لحظه جنبه واقعی به خود نگرفته است و با گذشت زمان همچنان این وعده ها تمدید می شود.

نه تنها کودکان شهر پارس آباد که حتی کودکان مهمان در این شهر نیز نسبت به نبود پارک های مختلف برای بازی های کودکانه معترض هستند تا جایی که دو هفته قبل و در جریان حضور کودکان بی بضاعت نیز بار دیگر موضوع نبود پارک بازی کودکانه مورد انتقاد قرار گرفت.

در طول چند سال اخیر و به دلیل نبود امکانات پارک بازی های در مناطق مختلف سطح شهر، افرادی مختلف با بکاری گیری ماشینهای برقی ، و اسباب بازی با پرداخت رقمی اندک به شهرداری به عنوان اجاره در مسیر های شلوغ و پارک های مختلف اقدام به راه انداختن وسایل های بازی برای کودکان پارس آبادی کرده اند.

وجود شهربازی یکی از الزامات زندگی شهرنشینی است

در همین حال یک کارشناس حوزه کودک در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نیاز شهرستان پارس آباد به ایجاد فضایی برای نشاط و بازی کودکان عنوان کرد: با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده ها لازم است که کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کند.

علی رحمتی  با بیان اینکه کودک نیاز مبرمی به بازی در مکان های عمومی دارد، اظهار داشت: بر اساس یافته های روانشناسی و همچنین نظریات افراد صاحب نام در این عرصه ثابت شده است که کودک نیاز جدی به حضور در مکان های عمومی به ویژه پارک و فضای بازی دارد.

وی با بیان اینکه نبود پارک و فضای بازی برای کودکان پارس اباد یک نقطه ضعف جدی برای شهر پارس آباد و مدیران این شهرستان به شمار می رود، گفت: در حالی که مسئولان و متولیان حوزه های برنامه ریزی همواره به سایر حوزه ها توجه کرده و اعتبارات هنگفتی را برای آنها اختصاص می دهند که این نیاز ضروری درشهرستان پارس آباد تاکنون نادیده گرفته شده است.

این کارشناس حوزه کودک با بیان اینکه توجیه این معضل با نبود اعتبار کافی تنها پاک کردن صورت مسئله است، یادآور شد: انتظار می رود که اعضای شورای اسلامی شهر که خود را نماینده مردم می دانند در راستای توجه به نیازهای موکلان خود نسبت به رفع این معضل تلاش کنند.

وی در پایان گفت: بدون شک فضای بازی برای کودکان از جمله الزامات زندگی شهری است و حتی این  امرمهم در مناطق روستایی نیز دیده می شود و به همین دلیل این موضوع باید در راس فعالیت های کاری مدیران حوزه شهری به ویژه شهرداری قرار گیرد.

بدون شک ایجاد شهربازی های استاندارد و دارای امکانات روز مطالبه به حق کودکان و خانواده های پارس آبادی است و در همین راستا انتظار مردم شهرستان پارس آباد از مسئولان حوزه مدیریت شهری این است که به جای وعده دادن در راستای رفع این معضل و کمبود تلاش بیشتری داشته باشند.

در راستای رفع این معضل رسالت اعضای شورای اسلامی شهر شهرستان پارس آباد بیش از دیگران است چرا که شمار زیادی از اعضای فعلی شورا در برنامه های کاری خود برای کسب رای مردم، موضوع توسعه شهر پارس آباد و ایجاد شهربازی ها را وعده داده بودند که بدون شک امروز وقت آن رسیده تا این وعده ها جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

محمد علی پناهیان

سلام بر جناب آقای دادده خیلی عالی هست خواهشمندم پیگرینمایید خسته نباشید