امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 5th, 2021 4:58 | کد خبر : 24128 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کلیات مصوبه منطقه آزاد استان اردبیل تصویب شد

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: کلیات مصوبه منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

مغانه آنلاین- چهارشنبه۱۵-۰۲-۱۴۰۰

صدیف بدری اظهار کرد: پس از پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام یافته، کلیات مصوبه منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد و تعیین محدوده این منطقه آزاد بر عهده دولت قرار گرفت.

وی افزود: تمام تلاش خود را در راستای بهره‌مندی حداکثری استان اردبیل از محدوده منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان انجام خواهیم داد و تصویب این لایحه اتفاقی بزرگ در راستای توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل به همراه سایر مناطق آزاد تجاری جدید در مجلس نهم و دهم پیگیری شد که با مخالفت شورای نگهبان با این لایحه، برای تعیین تکلیف نهایی در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

بدری عنوان کرد: در ابتدای امر این طرح در کمیسیون امور زیربنایی و کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید و در نهایت کلیات طرح مناطق آزاد تجاری و صنعتی جدید، امروز در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان داشت: در این خصوص باید از تلاش‌های آیت‌الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تشکر و قدردانی کرد و در کنار آن تلاش‌های اصحاب رسانه استان اردبیل، نخبگان و سیاسیون استان بسیار مهم و قابل تقدیر است.

وی گفت: ایرادات و نقدهایی که در خصوص مناطق آزاد تجاری و صنعتی وجود دارد فقط در نحوه مدیریت و اجرایی کردن قوانین و مقررات مناطق آزاد تجاری بوده که باید در این راستا، اقدامات اساسی انجام گیرد تا بتوانیم به نحو احسن از مزایای منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل بهره‌مند شویم.

 

اخبار مرتبط

نظرات