امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 11th, 2019 11:13 | کد خبر : 23139 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

شهرداری پارس آباد ۱۸۰میلیارد ریال بدهکار است

سرپرست شهرداری پارس آباد مغان با بیان اینکه در زمان حاضر این شهرداری نزدیک ۱۸۰میلیارد ریال بدهی دارد، گفت: از این مبلغ بیش از ۳۵میلیارد ریال مربوط به تامین اجتماعی است.

جمشید کریمی/ مغانه آنلاین- احمد ملائی مطلق در گفتگو با خبرنگار مغانه آنلاین اظهارداشت: مابقی بدهی های شهرداری به اداره دارایی، پیمانکاران و بازاریان است که کمبود منابع مالی پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی را با مشکل و محدودیت روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه حقوق پرسنل و کارگران شهرداری معوقه ندارد، افزود: حقوق معوقه ۷۲ نفر از کارگران مربوط به پیمانکار است که با شهردار گذشته قرارداد داشتند و زمانی که مسئولیت سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفتم بیش از ۹ ماه حقوق این کارگران عقب افتاده بود.

وی ادامه داد: ما توانستیم در این مدت کوتاه ۵ ماه از حقوق جاری و معوقه را پرداخت و یک ماه از حقوق معوقه این قشر زحمتکش را نیز در هفته جاری پرداخت نمودیم به عبارتی در بازه ۳ ماه سرپرستی ۶ ماه کارکرد و حقوق پاکبانان را پرداخت می نماییم.

وی از آغاز احداث پروژه خانه محله خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جنب پارک آراز در حال اجراست.

وی با اشاره به احداث کانال سرپوشیده محله آزادگان را که با  اعتباری ۲میلیارد تومان در مرحله نشر آگهی مناقصه است، اضافه کرد: احداث ادامه خیابان شهید مطهری تا روبروی مخابرات نیز با اعتبار ۲۰میلیارد ریال در برنامه کاری و مرحله نشر آگهی مناقصه و شناسایی پیمانکار  قرار دارد.

ملائی مطلق به اخذ و تامین ۳۵۰ تن قیر رایگان  از محل اعتبارات بازآفرینی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این پیگیر اخذ دو هزار و ۵۰۰تن قیر رایگان برای سال جدید هستیم که امیدواریم این مساعدت برای شهرداری‌ زودتر اتفاق بیفتد تا بتوانیم وضعیت معابر شهری را اصلاح کنیم.

وی در خصوص پروژه شاخص احداث دریاچه مصنوعی واقع در شمالی ترین نقطه ایران چسبیده به تفرجگاه ساحلی ارس نیز گفت: اجرای این پروژه تاثیر مثبتی در جهت تقویت اکو توریسم و گردشگری منطقه خواهد گذاشت.

او بیان کرد: با خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی جدید شاهد افتتاح و بهره برداری از آتش نشانی شماره ۲ در چند روز آتی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری و اختصاص زمینی جهت احداث ترمینال، میدان تره بار، بازار روز و پارکینگ کامیون های سنگین در پارس آباد گفت: آماده سازی و تکمیل پارک بانوان، تکمیل پارک ترافیک، زیر سازی معابر سطح شهر، پیاده رو سازی سطح شهر،احداث مسیر سلامت خ ستارخان و خ ۵۰ متری آدینه و بلوار شهید بهشتی، ساماندهی دستفروشان، ساماندهی ترافیک شهری با تدابیر فنی و نصب دوربین های نظارتی، مرمت معابر شهری، زیرسازی مسیر و مابین قبور در مزار شهدا و آق مزار، تخریب وبازسازی خیابان جهاد،اصلاح تقاطع های هندسی سطح شهر، آسفالت معابر اصلی و کوچه های فرعی سطح شهر جداره سازی خیابان امام خمینی (ره)، سنگ فرش چهار راه امام و میدان قیام، ایجاد خط ویژه از میدان سپاه تا چهار راه، برچیدن نیوجرسی ورودی شهر (اجیرلو ) و احداث رفوژ میانی و جوب طرفین جهت هدایت آب های سطحی، ممیزی املاک توافقنامه‌های ۳۰ ساله شهرداری و  تعریض خیابان هلال احمر و خیابان ورودی ایثارگران از برنامه های در دست اجرای این نهاد است.

وی همچنین، احداث میدان سید علیش، تخریب و بازسازی بلوار امام، خیابان شهید بهشتی و کمربندی، تخریب وبازسازی میادین سطح شهر و افتتاح میدان شهریار و ساخت چندین المان و مانمان مفهومی شهری و خرید و نصب مبلمان و چراغهای زینتی شهری، خط کشی معابر و رنگ آمیزی بلوار های شهری و گل کاری میادین و بلوارها و پارکها و نیز پاکسازی جوب های شهر به روش مکانیزه و ساماندهی خودرو های بین شهری و روستایی و تبدیل میدان امام حسین (ع) به چهارراه و افزایش سرانه فضای سبز از ۷.۴ متر مربع به بیش از ۱۲ مترمربع را از دیگر برنامه ها و طرح های در دست اقدام شهرداری پارس آباد عنوان کرد.

وی افزود: با همت و تلاش مضاعف مجموعه همکاران و پرسنل زحمتکش شهرداری و نیز همراهی و مشارکت شهروندان، درآمد شهرداری از محل منابع داخلی نسبت به پارسال بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به خرید چهار دستگاه کامیون گفت: با به کارگیری این کامیون ها و فعالیت بیشتر، پیمانکاران حمل زباله و مصالح و آ‌سفالت حذف و از طرفی از رقم هزینه ها به میزان چشمگیری کاسته شده است.

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از سالن چند منظوره مدیریت بحران شهرستان مرزی پارس آباد مغان در یک ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون طرح های مهمی در مناطق و محله های مختلف در حال اجراست که با افتتاح آنها شاهد توسعه، عمران و آبادانی بیش از پیش این شهر مرزی خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظرات