امروز: پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 14th, 2024 11:02 | کد خبر : 24555 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دادستانی به رفع معارضین حریم قلعه اولتان پارس‌آباد کمک کند

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: معارضات موجود در حریم قلعه تاریخی اولتان در شهرستان پارس آباد مانع اصلی تبدیل آن به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی است و انتظار می‌رود دادستان و فرماندار شهرستان برای رفع آن کمک کنند.

مغانه آنلاین- یکشنبه ۲۴-۱۰-۱۴۰۲

به گزارش مغانه آنلاین، حسن محمدی ادیب در بازدید از پروژه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی شهرستان پارس‌آباد گفت: چند سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در احیای گردشگری در محوطه دریاچه شهید غفاری پارس‌آباد مغان اعلام آمادگی کرده‌اند و فرد مناسب، بررسی و انتخاب خواهد شد.

وی اضافه کرد: مناطق مناسب دیگری به ویژه در حاشیه رود مرزی ارس مورد توجه سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است و طرح‌های سرمایه‌گذاران به منظور توسعه گردشگری و ایجاد مراکز تفریحی بررسی می‌شود.

محمدی ادیب ادامه داد: پارس‌آباد ظرفیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد اما با توجه به در اولویت بودن حوزه‌های کشاورزی و دامپروری، به ظرفیت‌های گردشگری آن صورت توجه لازم نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت قلعه تاریخی اولتان ادامه داد: با توجه به احداث جاده مهمی در حریم قلعه اولتان و نیاز ضروری به کاوش نجات‌بخشی در قسمتی از حریم محوطه باستانی، مجوزهای این کاوش دریافت شده و به زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و حمایتی، گفت: در سال جاری ۶۴ مورد تسهیلات مشاغل خانگی برای متقاضیان فعال در حوزه صنایع‌دستی شهرستان پارس آباد پرداخت شده و ۱۲ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

تشکیل ستاد خدمات سفر شهرستان پارس‌آباد مغان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین از تشکیل جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان پارس‌آباد به عنوان اولین جلسه ستاد سفر شهرستانی، بعد از شکل گیری ستاد مرکزی سفرهای نوروزی در استان خبر داد.

محمدی ادیب گفت: شهرستان پارس آباد به عنوان یک شهرستان مرزی می‌تواند از ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و منابع طبیعی برای رونق گردشگری در سفرهای نوروزی استفاده کند و ستاد خدمات سفر در کنار سایر وظایف خود باید در معرفی ظرفیت‌های شهرستان موثر باشد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری دستگاه‌های اجرایی در ستاد خدمات سفر اظهار کرد: امسال با توجه به همزمانی عید نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان لازم است تدابیر ویژه‌ای برای سفرها در تعطیلات عید نوروز اتخاذ شود.

محمدی ادیب با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن ماه، از شهرداری پارس آباد دعوت کرد در نمایشگاه گردشگری تهران حضور داشته و با معرفی قابلیت‌ها به دیده شدن شهرستان خود کمک کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای رونق گردشگری شهرستان پارس آباد پیش بینی شده است که جشنواره‌های موضوعی و تور ارس گردی با همکاری استان‌های ساحلی رود ارس از این جمله است.

 

اخبار مرتبط

نظرات