امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 12th, 2013 3:48 | کد خبر : 2076 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برف، مراتع و دیمزارهای پارس آبادمغان را سیراب کرد+ تصاویر

بارش برف و نزولات جوی مزارع دیم و مراتع تشنه این شهرستان را سیراب کرد . به گزارش مغانه، ریزش دانه های بلورین و حیات بخش برف که از شامگاه پنجشنبه در این شهرستان گرمسیر استان اردبیل شروع شده، کماکان ادامه دارد به طوری که تمام مناطق شهری و روستایی این منطقه پوشیده از برف است. […]

379093_ZzDMBIXF

بارش برف و نزولات جوی مزارع دیم و مراتع تشنه این شهرستان را سیراب کرد .

به گزارش مغانه، ریزش دانه های بلورین و حیات بخش برف که از شامگاه پنجشنبه در این شهرستان گرمسیر استان اردبیل شروع شده، کماکان ادامه دارد به طوری که تمام مناطق شهری و روستایی این منطقه پوشیده از برف است.

014011010003

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد مغان در گفت و گو با خبرنگار مغانه، با بیان اینکه بارش برف جان تازه ای به مراتع و چراگاه های این شهرستان دمیده است، گفت: این بارندگی باعث نفوذ آب در خاک و افزایش میزان رطوبت شده است.

خانش خداویردی زاده، افزود: این بارندگی که از پس یک دوره نسبتاً طولانی و کمبود نزولات جوی شروع شده همچنین زمینه ساز رشد گیاهان مرتعی، سرسبزی چراگاه ها و افزایش علوفه در واحد سطح و ارتقای ظرفیت مراتع منطقه شده است.

وی، سطح مراتع این شهرستان را 65هزار هکتار و از نوع درجه یک عنوان کرد و از مرتعداران و دامداران و عشایر منطقه خواست به صورت اصولی و منطقی از مراتع بهره برداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد نیز گفت: بارندگی دیشب و امروز ، علاوه بر تامین یک نوبت آب موردنیاز محصولات زراعی، موجب از بین رفتن انواع حشرات و آفات نباتی و زراعی شده است.

حسن روحی، سطح اراضی زراعی دیم منطقه را حدود پنج هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: به علت کمبود بارندگی، زراعت دیم با مشکل کم آبی رو به رو بود که ریزش به موقع و مناسب برف این تنش را برطرف کرد.

به گفته او، این بارندگی همچنین نوید سال آبی و زراعی پربارو با برکتی را می دهد.

 

اخبار مرتبط

نظرات