امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آگوست 21st, 2017 6:05 | کد خبر : 22389 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

معرفی ارقام جدید از مهم ترین وظایف ایستگاه تحقیقاتی مغان است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: افزایش تولید،اجرای طرح‌های تحقیقاتی و معرفی ارقام جدید محصولات مختلف زراعی از مهمترین وظایف ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان است.

به گزارش مغانه آنلاین، حسین کربلائی خیاوی در بازدید از مزارع لاین ذرت بذری، سویا و ذرت علوفه‌ای این ایستگاه تحقیقاتی افزود: هم اکنون در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان ۲۰ هکتار لاین ذرت بذری، ۷۵ هکتار سویا و ۴۵ هکتار ذرت علوفه‌ای کشت شده است.

وی با تاکید بر کاهش مصرف سموم و مواد شیمیایی به منظور تولید محصول سالم و معرفی ژنوتیپ های پر محصول و سازگار با شرایط کم آبی توسط این ایستگاه تحقیقاتی اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توفیقات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف کشاورزی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان حاصل و این ایستگاه تحقیقاتی موفق به تولید ارقام جدید در محصولات مختلف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بسیار خوب سویا دقت در مراحل داشت آن از لحاظ بیماری‌ها و آفات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سرکشی‌های مداوم جهت کنترل بهتر توصیه می شود. وی همچنین وضعیت مزرعه لاین ذرت بذری و محصولات کشت شده در این ایستگاه را خوب ارزیابی و بیان کرد: برای انجام به موقع عملیات داشت و کنترل مزارع از لحاظ آفات نیاز است اقدامات لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات