امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 27th, 2020 9:34 | کد خبر : 23807 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

احداث بزرگترین کارخانه فرآوری دانه های روغنی در مغان

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز گفت: بزرگترین کارخانه و پالایشگاه فرآوری دانه های روغنی در مغان تاسیس می شود.

مغانه آنلاین-شنبه۷-۴-۱۳۹۹

عباس جهانگیرزاده در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: این واحد عظیم صنعتی با ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار داخلی و با مشارکت سرمایه گذارانی از کشورهای روسیه و آذربایجان در منطقه احداث و راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری کامل از این طرح، مشکل بیکاری تا حدود زیادی در این منطقه مرتفع خواهد شد و شاهد توسعه و رونق کشت دانه های روغنی از جمله سویا، کلزا و ذرت خواهیم بود.

وی با اشاره به قابلیت های بی نظیر پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار در بخش کشاورزی اظهارداشت: سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در منطقه تولید و به نقاط مختلف کشور ارسال می شود.

وی نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را از موانع و محدودیت های تولید در منطقه عنوان و بیان کرد: رفع این مشکل به رونق بخش کشاورزی منجر خواهد شد و این مهم از نیازهای منطقه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم، به ضرورت قطع وابستگی به نفت تاکید کرد و گفت: با یک اقدام هوشمندانه، می توان تهدید تحریم را به فرصت رشد اقتصاد کشور تبدیل کرد.

او با بیان اینکه مغان، ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: تا زمانی که موانع از پیش پای سرمایه گذار و تولید کننده برداشته نشود و از کارآفرینان و طرح های اشتغال زایی حمایت نشود، نباید انتظار سرمایه گذاری را داشت.

وی بیکاری و کمبود شغل را بزرگترین مشکل و دغدغه مردم منطقه عنوان کرد و افزود: حل این معضل اساسی به همت و تلاش مضاعف مسوولان واستفاده مطلوب از قابلیت ها و ظرفیت های منطقه بستگی دارد.

وی از افتتاح راه آهن میانه- اردبیل در شش ماهه اول سال آینده خبر داد و گفت: این طرح ملی هم اکنون با سرعت خوبی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰درصد حوادث جاده ای استان، در حوزه های پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار رخ می دهد، اظهار داشت: محورهای مواصلاتی این مناطق با مرکز استان، وضعیت نامطلوبی دارد و نیازمند توسعه و ایمن سازی است.

او اضافه کرد: برای چهار بانده کردن جاده بیله سوار به پارس آباد و پارس آباد به سربند و اصلاندوز حدود ۴۵٠میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

جهانگیرزاده، همچنین با اشاره به نقش فرودگاه در رونق و توسعه و پیشرفت منطقه، بر ضرورت افزایش پروازهای فرودگاه پارس آباد تاکید کرد.

وی گفت: در دیدار با مقام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مجوز ساخت ۶۷۵ واحد مسکن محرومان در مناطق محروم روستایی منطقه اخذ شده است.

 

اخبار مرتبط

نظرات