امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آوریل 27th, 2021 6:19 | کد خبر : 24113 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس مغان تیرماه امسال برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد از برگزاری هفتمین جشنواره فیلم، فیلم نامه و عکس مغان تیرماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

مغانه آنلاین-سه شنبه ۰۷-۰۲-۱۴۰۰

مجتبی هاتف، با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان منطقه در زمینۀ فیلم، فیلم‌نامه و عکس افزود: این جشنواره با هدف حمایت از ساخت، تولید و آثار فیلم‌سازان جوان، معرفی فرهنگ و هنر منطقه، ایجاد بستری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، معرفی ظرفیت‌ها و چهره واقعی منطقه مغان و ایجاد فرصت برای حضور هنرمندان و فیلم‌سازان منطقه و استان و شناسایی و معرفی هنرمندان فیلم‌ساز برگزار می‌شود.

هاتف درخصوص محوریت‌های جشنواره گفت: این جشنواره با محوریت موضوعاتی مانند شعار سال، کرونا از نگاه هنر، جغرافیا و محیط زیست و مرزنشینی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی، آداب و رسوم زندگی مرزنشینان و عشایر بومی (آئین‌ها و مراسم)، ترویج اخلاق و ارزش‌های اسلامی و انسانی و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، خشونت و… و ظرفیت‌هایی همچون استعدادهای نو و مفاخر و مشاهیر کار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هفتمین جشنواره فیلم، فیلم‌نامه و عکس پارس‌آباد مغان در سه بخش فیلم شامل اکران و نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه و بلند شهرستانی، استانی و کشوری، فیلم‌نامه به‌صورت رقابتی در سه قالب داستانی، مستند و انیمیشن و عکس  به‌صورت اردوی عکاسی و کارگاهی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد هنرمندان را سرمایه‌های معنوی و اجتماعی هر جامعه دانست و افزود: به منظور ارج نهادن به هنرمندان و مفاخر منطقه، این جشنواره بخش ویژه‌ای با عنوان یادبود هنرمند فقید غلامحسین جلالی خواهد داشت که در این قسمت ضمن بزرگذاشت یاد وخاطرۀ وی، فیلم‌های کوتاه این هنرمند اکران می شود.

به گفته وی، پیش از این، جشنوارۀ فیلم و عکس و فیلم‌نامۀ مغان با عنوان جشنوارۀ عذرا شش دوره در شهرستان پارس‌آباد به صورت استانی و منطقه‌ای اجرا شده است و هفتمین دورۀ آن پس از ۸ سال وقفه تیرماه امسال برگزار می‌شود و تا ۲۵ خرداد پذیرای آثار علاقه‌مندان به شرکت در بخش رقابتی جشنواره خواهد بود.

هاتف ادامه داد: این رویداد هنری و سینمایی توسط انجمن سینمای جوانان ایران نمایندگی شهرستان پارس‌آباد مغان و با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان اردبیل و موسسه فرهنگی و هنری تصویر هنر آرتا برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط

نظرات