امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 30th, 2017 6:04 | کد خبر : 22022 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مواد مخدر از ابزار مهم جنگ نرم دشمن است

امام جمعه موقت پارس آباد مغان گفت: مواد مخدر از ابزار مهم جنگ نرم بیگانگان برای فروپاشی خانواده ها و کشاندن جوانان به بیراهه و تباهی است.

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام امین پورمحمد در خطبه های نماز جمعه پارس آباد افزود: در عصر حاضر برای شکست و فلج کردن یک مملکت نیاز به جنگ سخت و لشکر کشی نیست چرا که با رواج مواد مخدر و معتاد کردن نیروی فعال یک جامعه می توان آن کشور را شکست داد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سن گرایش به مواد مخدر در جامعه اضافه کرد: در بحث مواد مخدر هدف تنها جوانان و افراد میانسال نیست بلکه خانواده ها، مراکز دانشگاهی و عرصه های اقتصادی نیز مورد نظر است.

وی با بیان اینکه هر روز مواد مخدر و قرص های روان گردان جدیدی در جامعه قد علم می کند بر ضرورت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و هوشیاری و حساسیت بیش از پیش خانواده ها و والدین در برابر این بلای خانمانسوز تاکید کرد.

وی با اشاره به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو در منطقه اضافه کرد: بر اساس احادیث و روایات، زکات موجب افزایش روزی زکات دهندگان و باعث دفع بلا و عذاب از جامعه می شود.

او با اعلام اینکه احیای سنت الهی زکات باعث از بین رفتن محرومیت ها و از میان برداشتن فاصله طبقاتی می شود افزود: رواج این فریضه الهی همچنین موجب تطهیر مال و عمران و آبادانی مناطق محروم و افزایش نعمت های الهی می شود.

پورمحمد همچنین با اشاره به ضرورت ترویج مکارم اخلاقی در جامعه و زندگی فردی بیان کرد: آراسته شدن به مکارم و فضایل اخلاقی و پاکیزگی از رذائل موجب سعادتمندی و پیروزی انسان به معنای واقعی کلمه می شود.

او، یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، حسن خلق، صفا و صداقت، غیرت و شجاعت و جوانمردی را از زیربناهای اخلاق اجتماعی عنوان کرد و افزود: با تحقق و شکل گیری این موارد، روابط حسنه تقویت شده و جامعه از لوث فساد و فحشا و اختلاف پاک می شود.

اخبار مرتبط

نظرات