امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 24th, 2014 4:46 | کد خبر : 7319 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

شورای فعلی شهر پارس آباد، از پاک دست ترین شوراهاست

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد، شورای دوره چهارم این شهر را از پاک دست ترین شوراها خواند و گفت: در حال حاضر هیچ گونه اختلافی میان اعضای شورای شهر پارس آباد وجود ندارد.

به گزارش مغانه، حسن حسین اوغلی در نشست شورای اسلامی شهرپارس آباد با روحانیون منطقه افزود: در اولین سال شروع فعالیت دوره چهارم، به علت نبود تجربه، ناملایمات سیاسی، عدم پشتیبانی و همراهی برخی دوستان و از همه بدتر اختلافات درونی، نتوانستیم در خدمات رسانی به مردم منطقه آنچنان که باید موفق باشیم .

وی گفت: هم اکنون وحدت، اتحاد و همدلی میان اعضای شورای شهر پارس آباد وجود دارد و در بسیاری از روزها تک تک اعضا تا پاسی از شب با حضور در مناطق مختلف شهر و بازدید از محلات شهری در پی رفع مشکلات شهروندان هستند.

وی، با اعلام اینکه برای ارائه خدمات مطلوب و بهتر به مردم و زیباسازی و عمران شهر، پارس آباد را به 32محله و دو منطقه تقسیم بندی کرده ایم، اضافه کرد: به منظور نیل به این هدف و تحقق برنامه های تدوین شده، مطالبات مردم و نیازها و مشکلات شهر اولویت بندی شده است.

او با بیان این که اقدامات خوبی در زمینه لکه گیری، شن ریزی، جدول گذاری و اصلاح نقاط و معابر حادثه خیز شهر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شهرداری، تا کنون 70درصد خیابان های محلات مختلف شهر لکه گیری کرده و ترمیم و مرمت معابر عمومی در دستور کار قرار دارد.

حسین اوغلی از خرید دو دستگاه کمپرسی بنز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری خبر داد و گفت: با خرید و بکار گیری این دو دستگاه کمپرسی و همچنین با راه ندازی کارگاه تولید مصالح، کارهای عمران شهری باشتاب بیشتری اجرا می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد بیان کرد: برای راه اندازی کارگاه تولید مصالح که در مجاورت کارخانه آسفالت شهرداری پارس آباد قرار دارد، افزون بر یک میلیارد و 500میلیون ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: این کارگاه قادر است علاوه بر تامین ۱۰۰درصد نیاز کارخانه آسفالت شهرداری به مواد اولیه، بخش زیادی از مصالح مورد نیاز دستگاه های دولتی منطقه را تولید و تامین کند.

وی اظهار کرد: ادارات و نهادهای دولتی از این پس می توانند مصالح لازم برای اجرای طرح های عمرانی و کارهای بتنی و ساختمانی را با قیمت مناسب و تخفیف ویژه از این کارگاه تهیه کنند.

وی، با اعلام اینکه با افتتاح این کارگاه در هزینه های ماهانه شهرداری، دست کم 500میلیون ریال صرفه جویی شده است، عنوان کرد: با تکمیل و بهره برداری از فازهای بعدی این مجموعه، ما قادر خواهیم بود حقوق کارکنان شهرداری را از درآمد حاصل از فروش مصالح این کارگاه تامین کنیم.

حسین اوغلی، فعالیت های عمرانی، فضای سبز و خدمات شهری را از وظایف مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: اگر شهرداری در این سه مقوله تناسب و توازن ایجاد کند، شاهد آبادانی و بهبود بیش از پیش وضعیت شهرمان خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه بحث جمع آوری اوصولی زباله، رفت و روب و تنظیف شهر را با جدیت دنبال می کنیم، گفت: با جذب پیمانکار و نظارت بیشتر، تا حدود زیادی مشکلات این حوزه را برطرف کرده ایم.

او تصریح کرد: بدون همکاری و مشارکت مردم، حل مشکل جمع آوری زباله و نظافت شهر، ممکن نیست، از شهروندان خواست کارگران شهرداری را در این مسیر مساعدت و یاری کنند.

وی با اعلام اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز و سکونتگاه های غیررسمی از مشکلات و معضلات اصلی این شهر محسوب می شود، بیان کرد: 70درصد بناهای پارس آباد غیرقانونی احداث شده و هیچگونه شناسنامه و پرونده ای در شهرداری ندارند.

حسین اوغلی با بیان اینکه اینگونه ساخت و سازها که سابقه ی آن به سال های دور برمی گردد، سبب کاهش درآمد شهرداری و اختلال در روند خدمات رسانی به شهروندان شده است، افزود: شهرداری در حال حاضر از 30درصد شهروندان عوارض اخذ می کند و برای 100درصد مردم خدمات ارائه می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد، وضعیت پایانه مسافربری شهرستان پارس آباد را نامطلوب و دور از شان مردم این منطقه دانست و گفت: شورای شهر درصدد خرید زمینی به مساحت 5/3هکتار در نزدیکی مسکن مهر و احداث ترمینال جدید در این مکان است.

وی با بیان اینکه نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی قول اختصاص 13میلیارد ریال به شهرداری را داده است، اظهار کرد: افزون بر هفت میلیارد یال این مبلغ، در بحث خرید قیر و آسفالت خیابان های شهر هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه رکود ساخت و ساز، درآمد شهرداری پارس آباد را به شدت کاهش داده است، گفت: افزایش بیش از حد نرخ بیمه ساختمانی و عدم اعطای وام چهار درصد ساخت مسکن که در دولت احمدی نژاد به متقاضیان پرداخت می شد، سبب رکود ساخت و ساز و به تبع آن کاهش چشمگیر درآمد شهرداری این منطقه شده است.

وی با اعلام اینکه روحانیون در تبیین حقوق شهروندی و گسترش فرهنگ شهرنشینی نقش برجسته ای دارند، از روحانیون این شهرستان خواست شهرداری و شورای اسلامی شهر را در خدمات رسانی مطلوب به مردم یاری کنند.

IMG_0026

IMG_0006 IMG_0009 IMG_0017 IMG_0019

نظرات

ناشناس

باسلام لطفاشورای شهر چاره ای برای میدان تره بار قدیم وانتقال آن به محل جدید اقدام کند

ناشناس

لطفا نیروی انتظامی جلوی ماشین سنگین به تره بار را بگیردباتشکر

ناشناس

آقای حسین اوغلی قبل از انتخابات قول شرف داده اید که آسفالت این شهر درست کنید هنوز هم هنوزه بیشتر خیابان های اصلی و فرعی این شهر چاله های زیادی دارد ………… یادت باشه که زیر بندی ماشین ها در آمار نشان داده شده است که شهر پارس آباد مغان رکورد تعویض زیر بندی ماشین هاست ……. بله این شد یک پاک دست ترین شورای شهر ………..

پاکدست

یک دهه ازسکونتم درشهرک فجر سپری شده است.متاسفانه دوستان عزیز درشورای شهروشهردارمحترم کمترین توجهی به وضعیت شهرک مذکورندارند.مادیگرعادت کردیم که پای درگل کنیم وبه به ،چه چه کردن های این عزیزان رابشنویم .چشمان مان به تماشای بنرهای توخالی اعضای شوراوشهردارکه هرازگاهی درتمجیدعملکرددرخشان آن هادرمناطق مختلف برپامی شودعادت کرده است.شهرک ناتنی (البته تنی درزمان انتخابات شورا)شهرک های پارس آبادوخارج ازحوزه استحفاظی شهرداری شهرستان محتاج ،توجه مسئولین است.لطفامارادریابید.

ناشناس

آقاي حسين اوغلي لطفابه اعضاي پاكدست شوراي شهروشهرداربفرمائيد.براي رسيدگي به وضعيت نابسامان كوچه هاي خاكي شهرك فجركارمندان چاره انديشي نمايند.