امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 23rd, 2024 9:47 | کد خبر : 24693 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سخنی با داوطلبان نمایندگی مجلس

نامزدها لازم است ضمن رعایت اخلاق و قوانین انتخاباتی، از انجام کارهای نادرست و غیر ضرور، دامن زدن به مسائل قومی و عشیره ای و شاخص قرار دادن موضع طایفه گرایی و از تخریب و تحقیر و تهمت زدن به رقبای خود اجتناب کنند.

مغانه آنلاین- جمعه ۰۴-۱۲-۱۴۰۲

هر چه به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر می شویم شور و هیجان انتخاباتی بیشتر و بیشتر و فضای انتخاباتی مثل سایر مناطق و حوزه های کشور در مناطق مختلف استان اردبیل نیز پر رنگ تر می شود.

با توجه به وضعیت و شرایط حساس کشور و نقش موثر نمایندگان خانه ملت و قوه مقننه در بهبود اوضاع و پیشرفت و آبادانی منطقه و کشور، اقتدار و پیشرفت نظام و نیز اتحاد و انسجام مردم و مسئولان، برگزاری انتخابات پرشور و تشکیل مجلس قوی و کارآمد، اهمیت دوچندانی دارد.

ناگفته پیداست که تشکیل مجلس مقتدر و کارآمد، بستگی زیادی به حضور حداکثری و پرشور و شعور مردم در عرصه انتخابات و شعبه های اخذ رای و ورود افراد اصلح و مجرب به خانه ملت به عنوان نماینده دارد. انتخابات به عنوان یکی از بارزترین و برجسته ترین شیوه اعلام حضور شهروندان هر کشوری در پشتیبانی و حمایت از نظام حاکم و صحنه تجلی حضور مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور و به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی و مردم سالاری محسوب می شود.

وقتی مردم با مشارکت بالا در انتخابات شرکت می کنند، در واقع حمایت و اعتماد خود به سیاست ها و برنامه های کلان کشور و نظام حاکم را اعلام می‌کنند. انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی و نمود عینی و عملی مردم سالاری دینی و نیز حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و همچنین کشور است.

برپایی انتخابات باشکوه، سالم و پرشور با مشارکت حداکثری واجدان شرایط رای دادن همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و است و از این رو آحاد جامعه به خصوص احزاب و رسانه ها و دست اندرکاران انتخابات و کاندیداها باید در تحقق این مهم با تبیین و تشریح هرچه بهتر اهمیت شرکت و نقش اقشار مردم در صحنه ی تعیین سرنوشت و ایفای نقش در معادلات کشور کمک کنند.

کشور در شرایطی در آستانه ی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی قرار دارد که دشمنان و معاندان نظام و کشور تمام تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد کردن مردم و ایجاد یاس و نا امیدی و بی تفاوتی در عرصه ی انتخابات به کار گرفته اند اما فضای موجود، نتایج افکار سنجی ها، اذعان تحلیل گران و کنشگران سیاسی نشان می‌دهد مردم بار دیگر با شرکت و حضور حداکثری و مثال زدنی در پای صندوق های رای، تمام نقشه ها، فرضیات و توطئه های شوم دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب خواهند کرد.

بدون تردید برای تحقق و نیل به این هدف مهم، داوطلبان نمایندگی مجلس نقش و تاثیر ویژه ای دارند لذا این افراد باید از هر رفتار و اظهارات نسجیده ای که باعث دلسردی و بی اعتمادی مردم به انتخابات و خرسندی دشمنان می شود به شدت اجتناب و با ادبیات صحیح و پرهیز از کوچک شمردن و سیاه نمایی دستاوردهای نظام و انقلاب، میدان و فضا را برای مشارکت آگاهانه و گسترده مردم مهیا کنند.

دادن وعده‌های انتخاباتی غیرممکن و خارج از حیطه و وظایف و اختیارات نمایندگی، یکی از آفت‌هایی است که در ادوار گذشته نیز به کرات مشاهده شده است. داوطلبان نباید برای جلب و کسب رای و رسیدن به مقاصد خود و راهیابی به خانه ملت وعده های توخالی و نشدنی به مردم بدهند و حرف هایی بزنند که به وحدت ملی و انسجام اجتماعی آسیب می رساند بلکه با بیان و ارائه دیدگاه ها و برنامه های خود در راستای تقویت و حفظ اتحاد و یکپارچگی تلاش کنند.

نامزدها لازم است ضمن رعایت اخلاق و قوانین انتخاباتی، از انجام کارهای نادرست و غیر ضرور، دامن زدن به مسائل قومی و عشیره ای و شاخص قرار دادن موضع طایفه گرایی و از تخریب و تحقیر و تهمت زدن به رقبای خود و همچنین از ریخت و پاش و صرف هزینه های گزاف تبلیغاتی و هر حرکتی که باعث تنش و درگیری بین مردم می شود دوری و رای دهندگان را در شایسته گزینی و انتخاب اصلح یاری کنند.

ورود افراد توانمند، لایق و شایسته و سالم به خانه ملت، پیشنیاز و از الزامات تشکیل مجلس مقتدر وقوی است لذا اگر نامزدی فکر می کند و می داند فرد دیگری نسبت به او اصلح و کارآمد است، با شجاعت و رعایت تقوای الهی و نیز بدون هرگونه سهم خواهی و گرفتن وعده، به نفع او کنار بکشد و مسیر را برای پیروزی او هموار و از او حمایت کند و این یکی از راه های شکل گیری مجلس مقتدر و قوی و از نمونه های اخلاق انتخاباتی و به نوعی خدمت به مردم و نظام و کمک به توسعه و پیشرفت منطقه و کشور است.

بنابراین داوطلبان انتخابات خانه ملت، نقش موثری در برگزاری انتخابات پرشور و سالم و مشارکت و حضور بالای مردم در پای صندوق های اخذ رای دارند. امیدواریم به واسطه عمل به قوانین و اخلاق انتخاباتی و پرهیز از هرگونه بداخلاقی از جانب نامزدها و طرفداران، تلاش و حفظ بی طرفی از سوی مجریان و ناظران و کلیه عوامل و دست اندرکاران، بار دیگر شاهد انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه در جای جای استان اردبیل باشیم.

یاداشت از: اسدالله فولادی

اخبار مرتبط

نظرات