امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2018 9:10 | کد خبر : 22943 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جایگاه سوخت گیری فرودگاه پارس آباد راه اندازی می شود

فرماندار پارس آباد از راه اندازی جایگاه سوخت گیری هواپیما در فرودگاه این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

علی علایی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: در این راستا با تلاش و پیگیری جدی استاندار اردبیل قراردادی مابین استانداری و وزارت نفت منعقد و ۸۰میلیارد اعتبار برای این طرح مهم در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با دایر شدن این جایگاه، مشکل سوخت گیری انواع هواپیما در این فرودگاه حل و مقدمات ایجاد پرواز هواپیماهای فوکر و باری در مسیر پارس آباد به تهران و سایر مناطق کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه پارس آباد در سال های اخیر با اجرای طرح های توسعه ای، به امکانات و تجهیزات پیشرفته ای مجهز شده است، ادامه داد: با فعالیت جایگاه سوخت گیری، فرودگاه پارس آباد می تواند در شرایط نامساعد جوی به عنوان جایگزین فرودگاه اردبیل نقش آفرینی و مشکل لغو پروازهای اردبیل را حل کند.

وی اضافه کرد: هم اینک پرواز از فرودگاه این شهرستان در روزهای شنبه و سه شنبه در مسیر تهران با استفاده از هواپیمای جدید ATR-72 شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود.

وی استقبال مردم منطقه از پروازهای خط هوایی تهران –پارس آباد و برعکس را خوب توصیف کرد و گفت: این فرودگاه نقش به سزایی در توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهرستان و مناطق همجوار دارد.

به گزارش مغانه آنلاین، فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات