امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 1st, 2021 6:48 | کد خبر : 24120 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بیانیه شورای بسیج فرهنگیان پارس آباد به مناسبت هفته معلم

شورای بسیج فرهنگیان شهرستان پارس آبادمغان به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه، بیانیه ای صادر کرد.

مغانه آنلاین- شنبه۱۱-۰۲-۱۴۰۰

در این بیانیه که رونوشت آن روز شنبه در اختیار مغانه آنلاین قرار گرفت، آمده است: معلم امانتداری است که انسان امانت اوست که اساس ارسال پیامبران برای تزکیه و تعلیم بشریت است و حضرت امام ( رضوان الله علیه ) به واسطه همین آیه شریفه، معلمی را  شغل انبیا معرفی می کند.

این بیانیه می افزاید: مقام معظم رهبری با توجه به نص صریح قران می فرمایند شما معلمان در راهی حرکت می کنید که برترین انسانهای تاریخ بشریّت، آن راه را رفته اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده اند.

شورای بسیج فرهنگیان پارس آباد در ادامه این بیانیه آورده است: فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم به عنوان عنصر تاثیرگذار در تعلیم و تربیت فرزندان جامعه  و همزمانی آن با شبهای لیالی قدر و شهادت امام اول شیعیان، مردعدالت، شجاعت، فرصتی مغتنم است تا همه آحاد جامعه یکبار دیگر به « جایگاه ارزشمند معلم» به ویژه در این ایام سخت کرونایی توجّه و درباره آن تفکّر کنند تا بیش از پیش بر نقش سازنده و تاثیر گذار معلم و کار سخت او واقف گردند چراکه این معلم است به پرورش شخصیت و منش فرزندان جامعه اسلامی می پردازد و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک آنها حک می کند وفطرت شان را از آلودگی ها می زداید .

در این بیانیه افزوده شده است :۱۲ اردیبهشت ماه سالروز  شهادت شهید مطهری  در تقویم کشور به عنوان روزمعلم  است تا ایمان و اخلاص ایشان برای تربیت انسان، به عنوان سرمشق و الگوبرای همه معلمان کشور باشد.

در این بیانیه آمده است: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم است. که فرهنگیان همچون سال های دفاع مقدس در یک سال گذشته همچون سربازان سلامت در کمال بصیرت و تقوا ، آنی از تعلیم و تربیت سرمایه های فردای کشور و با هزینه های شخصی خویش غافل نشدند و در کنار تدریس با همدلی و کمک مومنانه به فرمان ولی امر مسلمین به یاری دانش آموزان نیازمند و خانواده های آنها در کمال غربت شتافتند و صحنه های زیبایی را از آغازین روز های همه گیری کرونا ترسیم کردند که در هیچ کجای دنیا نمونه اش را نمی توان پیدا کرد چرا که الگو و سرمشقشان پیامبران عظیم الشان الهی و ائمه اطهار(ع) به ویژه شهید محراب و مظلوم علی(ع) است که در ترویج دین الهی انواع و اقسام دشنام هایی را شنیدند اما یک آن از رسالت الهی خویش سرباز نزدند.

شورای بسیج فرهنگیان شهرستان پارس آباد تصریح کرد:  معلمان، سازندگان امروز و فردای کشور ، در مسیر پیشرفت و بالندگی در راهیابی به قله های عزت و اقتدار علمی ، در گام دوم انقلاب باعبور از عقب‌ماندگی علمی  و نیل به جایگاه ممتاز علمی دانشمندان، که محصول و نتیجه ی تلاش و جهاد معلمان در توسعه ی فرهنگ و بصیرت دینی و انقلابی است.

در این بیانیه همچنین با اشاره به پتاسیل ها و ظرفیتهای معلمان بسیجی آمده است:  فرهنگیان سرشار از پتانسیل عظیمی هستند که در گام دوم انقلاب به عنوان ظرفیت اثربخش می توانند به شرط حمایت همه جانبه دستگاههای دولتی و آحاد جامعه، برای دستیابی به قله های پیشرفت با تربیت انسانهای شجاع، متعهد، ایثارگرو شهادت طلب و .. سنگ بنای فرهنگ اصیل اسلامی در تمام زمینه های فرهنگی و  اقتصادی را در جامعه پی ریزی و نهادینه کنند. معلمان ولایتمدار بسیجی همچون ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای، مدافع حرم و سلامت و به ویژه شهید فرمانده میدان مبارزه با داعش و تحجر، حاج قاسم سلیمانی ، یک قدم پا را فراتر از ولی زمانه خویش جلوتر نخواهند گذاشت بلکه با خلوص نیت و تدبر، چنان عرصه را برای جولان سیاست پیشگان تحصیل کرده غرب  تنگ خواهند کرد  تا فراموش نکنند آنچه که در عرصه دیپلماسی اتفاق می افتد پشتوانه اش پیروزی های عرصه میدان مبارزه با جهل است.

شورای بسیج فرهنگیان پارس آباد در ادامه آورده است:  بسیج فرهنگیان شهرستان پارس اباد از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می خواهد در جهت ارتقای شان و منزلت فرهنگیان سخت کوش و ساده زیست، بیش از پیش اهتمام ورزد و با تکریم و صیانت از مقام معلم ، تا باشد فرهنگیان ایران اسلامی با طیب خاطر در مسیر انقلاب، در تعلیم و تربیت و هدایت فرزندان این سرزمین، به قله های عزت و  پیشرفت دست یابند

در پایان این بیانیه آمده است:  بسیج فرهنگیان شهرستان پارس اباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری، روز معلم  و هفته ی عقیدتی سیاسی را به  فرهنگیان سخت کوش و مربیان  تلاشگر عقیدتی سیاسی  سپاه شهرستان که با تفکر بسیجی و رویکردی جهادی در عرصه تعلیم و تربیت و تبلیغ و بصیرت افزایی با جان و دل همت می گمارند تبریک و تهنیت گفته و در ماه  رحمت و نزول قرآن، از درگاه خالق بی همتا ، بهترین‌ها را برای این عزیزان مسئلت می نماید.

اخبار مرتبط

نظرات