امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژانویه 23rd, 2021 5:27 | کد خبر : 24057 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

آموزش مهارت های زندگی سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

استاندار اردبیل گفت: آموزش مهارت زندگی و ارتباطی موجب کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

مغانه آنلاین/شنبه۴-۱۱-۱۳۹۹

اکبر بهنام جو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد افزود: اجرای برنامه ها و توسعه فعالیت های فرهنگی نباید معطل و محدود به اعتبارات دولتی باشد.

وی ادامه داد: فعالیتهای فرهنگی قبل از آنکه محتاج اعتبار و بودجه باشد، نیازمند برنامه ریزی و اقدامات کارشناسی شده و همکاری، وحدت و همت مسوولان است.

وی تزریق امید و ایجاد نشاط و امیدآفرینی را اساسی ترین نیاز امروز کشور دانست و اظهار داشت: منفی بافی و القای یاس و ناامیدی موجب پیامدهای منفی در روند توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

نایب رئیس شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل با اشاره به هجمه های فرهنگی شبکه های تلویزیونی کشورهای همسایه گفت: باید برای خنثی سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی و شبهه افکنی این شبکه ها، برنامه های مدون و فاخر تولید و اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرحهای عمرانی و اقتصادی در منطقه مغان افزود: با راه اندازی و افتتاح بارانداز ریلی پارس آباد در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان شاهد تحول اساسی در این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت منابع و بودجه دولتی، اعتبارات خوبی برای پارس آباد تخصیص یافته است، افزود: با منفی بافی وسیاه نمایی مشکلات حل نمی شود از این رو باید با ایجاد روحیه امید در جامعه و با اتحاد و همدلی برای رفع معضلات و تحقق مطالبات مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز نیز گفت: متاسفانه این شهرستان در حوزه فرهنگ مشکلات و کاستی های زیادی دارد.

عباس جهانگیرزاده با اشاره پوشش آنتن دهی برخی اپراتورهای تلفن همراه جمهوری آذربایجان و هزینه‌های رومینگ ناخواسته در مناطق مرزی مغان افزود: نیاز است با توسعه پوشش آنتن دهی و افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه اپراتورهای داخلی، این مشکل برطرف شود.

وی به کمبود آب شرب و فقدان پوشش شبکه مخابراتی در برخی مناطق عشایری مغان اشاره و بر ضرورت رفع این مشکل تاکید کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: فرهنگ مجموعه ای از محسنات یک قوم و یک ملت است و از این رو هر قوم و ملتی دوست دارد آن را به عنوان محسنات و زیبایی های خود در معرض دید و تبلیغ قرار دهد.

عبدالله بحرالعلومی افزود: پیشینه فرهنگی و ارشادی ایران ما بسیار غنی بوده و حیطه وگستره نفوذ فرهنگی ایران اسلامی خیلی وسیع است.

وی اضافه کرد: اساس انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و معنوی است و در دوره ای این انقلاب به منصه ظهور و پیروزی رسید که دنیای تحت تاثیر تفکرات غربی، از معنویات به دور بود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی ها و ظرفیت های فرهنگی مغان گفت: مغان از نظر فرهنگی، منطقه ای با تنوع طوایف و در عین حال تنوع شرایط اقلیمی است.

او بیان کرد: این شهرستان دارای پتانسیل های بی نظیر فرهنگی و هنری و بسترهای بسیار مناسبی برای ظهور و بروز مظاهر فرهنگ وهنر است.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی و موقعیت مرزی این منطقه، بیان کرد: با تقویت زیرساخت های شهرستان های مغان و برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری می توان به نحو مطلوب از قابلیت ها و ظرفیتهای منطقه استفاده کرد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگی پارس آباد نیز گفت: بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی ریشه در بیکاری و اشتغال دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: با رفع و حل مشکل بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی، می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

وی کمبود اعتبار و بودجه حوزه فرهنگی را از مشکلات وموانع این شهرستان دانست وگفت: با مشارکت و همکاری شرکت های پارس و مغان می توان صندوق ویژه کارهای فرهنگی در این شهرستان تاسیس و بسیاری از کمبودها و مشکلات مربوط به این حوزه را از طریق این صندوق برطرف کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت معابر شهر پارس آباد در شان مردم منطقه نیست، اضافه کرد: باید برای تنظیف و زیباسازی سیما و منظر شهر اقدام اساسی و جدی صورت گیرد.

او از مسوولان ادارات و دستگاههای دولتی خواست، با همکاری شهرداری و شورای شهر نسبت به تنظیف و ساماندهی محوطه اداره تحت مدیریت خود اقدام کنند.

امام جمعه پارس آباد همچنین به ضرورت تسریع در استقرار کانکس انتظامی در مسکن مهر، حل مشکل آب آشامیدنی روستاها، کمبود آرد و نان و نیز اجرای طرح ساماندهی و واگذاری اراضی به عشایر منطقه تاکید کرد.

در این جلسه با اهدای هدیه و لوح از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاناردبیل ، از خدمات و فعالیت های قرآنی و فرهنگی استاد” جابر ایزد پناه” قاری بین المللی قرآن تجلیل شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات