امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 2nd, 2023 5:23 | کد خبر : 24425 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پیمانکاران راه‌سازی استان اردبیل ۶ هزار میلیارد ریال مطالبه دارند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مطالبات پیمانکاران راه‌سازی این استان به ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

یکشنبه۱۱-۰۴-۱۴۰۲

گلنوش فولادی/ مغانه آنلاین-محبوب حیدری روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه های راهسازی در استان اردبیل بر اساس اولویت بندی در قطعات مختلف در دست اجراست و با وجود بدهی به پیمانکاران، طرح‌های راه‌سازی در استان همچنان فعال است.

وی با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مسئولان استانی و پیگیری‌های جدی سعی شده تا تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهره مند شوند.

حیدری اضافه کرد: سالانه ۷۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل اجرا می‌شود و برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه مورد نیاز استان در مجموع ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : تا چهار سال آینده بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اردبیل به بزرگراه تبدیل می‌شود و اجرای طرح‌های بزرگراهی تداوم خواهد یافت.

پیشرفت فیزیکی کلور- درام به ۳۸ درصد رسید

وی درباره بهسازی جاده کلور- درام در جنوب استان اردبیل اظهار کرد: احداث این جاده با توجه به مزیتهایی که دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی این طرح به ۳۸ درصد رسیده است.

حیدری گفت: این طرح در ۲ قطعه در دست اجرا قرار گرفته و برای تکمیل آن ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ به این طرح اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: جاده کلور- درام در جنوب استان اردبیل فاصله مرکز استان تا مرکز کشور را ۹۰ کیلومتر کاهش می‌دهد که بهره برداری از آن منجر به صرفه‌جویی قابل ملاحظه ای از نظر وقت و سوخت خواهد شد ضمن اینکه علاوه بر این، کلور درام تنها مسیر در دست احداث استان است که از گردنه‌های برف‌گیر عبور نخواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: این طرح از لحاظ توپوگرافی در منطقه سخت قرار گرفته و در ۲ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هر ۲ پیمانکار نیز جزو پیمانکاران توانمند هستند با این حال پیشرفت این طرح در گرو تامین منابع مالی است.

مطالعات تونل الماس در گردنه اسالم به خلخال به اتمام رسید

حیدری با اشاره به اتمام مطالعات تونل حذف گردنه الماس افزود: مطالعات این تونل که اخیرا وزیر کشور هم از محل احداث آن بازدید کرد، توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اتمام رسیده و با مشخص شدن پیمانکار طرح در ماه آتی، عملیات اجرایی طرح بزودی شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، هفت کیلومتر از طول گردنه کاهش یافته و منطقه برفگیر این مسیر نیز حذف و ظرفیت‌های انسانی و فنی که در فصلهای سرد سال برای راهداری زمستانی استفاده می‌شود آزاد خواهد شد.

به گزارش مغانه آنلاین، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

 

اخبار مرتبط

نظرات