امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 11th, 2015 3:58 | کد خبر : 9817 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

منطقه آزاد تجاری، صنعتی مستقل موجب تحول استان اردبیل می شود/ موضوع الحاق همچنان باید مد نظر باشد

مشاورعالی استاندار اردبیل در امور اقتصادی گفت: منافع اقتصادی و تاثیرگذاری منطقه آزاد تجاری ، صنعتی مستقل استان بسیار بیشتر از هر طرح دیگر از جمله طرح الحاق به منطقه آزاد ارس می باشد.

به گزارش مغانه، دکتر محمد باقر بهشتی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اگر موضوع منطقه آزاد مستقل استان به نتیجه رسد، می تواند موجب تحول اساسی در سرنوشت استان اردبیل شده و رشد و توسعه آن را تسریع بخشد.

وی تشریح کرد: درموضوع عملی شدن منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل استان اردبیل دولت و مجلس دخیل هستند که کارها در دولت تقریبا تمام شده تلقی شده و مشکلی از این بابت نیست اما در بحث مجلس این تلاش و همت نمایندگان استان را می طلبد که با رایزنی و تلاش جمعی در جهت تصویب آن کوشا باشند.

وی با بیان اینکه برخی تصورات اشتباه در باره مناطق آزاد تجاری- صنعتی مطرح است ، گفت : مناطق آزاد مختص منطقه های مرزی هستند و این درست نیست که تصور کنیم تمامی شهرستان های استان اردبیل جزو منطقه آزاد خواهند بود .

او اضافه کرد: در عین حال فعال شدن منطقه آزاد تجاری ، صنعتی در بخش های مرزی بی شک در سرنوشت دیگر مناطق استان نیز تاثیرگذار بوده و به رشد و توسعه جای جای آن کمک خواهد کرد.

بهشتی همچنین به موضوع طرح الحاق بخشی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: برای استان الویت منطقه آزاد مستقل است اما موضوع الحاق نیز همچنان باید مد نظر باشد و در صورتیکه به هر دلیل و احتمالی مشکلی در تصویب منطقه آزاد مستقل استان پیش آید این گزینه به جای آن طرح گردد.

طرح منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان اردبیل در جلسه روز هفتم بهمن ماه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه کشور که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و با حضور وزرای عضو برگزار شد به تصویب رسید.

در این جلسه به تفصیل ظرفیت های استان اردبیل با مد نظر قراردادن اهمیت استراتژیک استان به عنوان دروازه آسیای میانه بیان شد و در نهایت اکثریت اعضای این شورا به موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مستقل اردبیل رای داده و آن را تصویب کردند .

بر اساس این مصوبه قرار شد تا در اسرع وقت هیات دولت لایحه ایجاد منطقه مستقل تجاری – صنعتی اردبیل را تهیه و به مجلس ارایه دهد.

کلمات کلیدی: , , , ,

نظرات

ائلدار

جناب معاون با اردبیل هیچ پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود. این موضوع در جریانات اخیر بیشتر آشکار شد.و خواهشا عوام فریبی نکنید

ناشناس

اگر به نتیجه رسد،

پارس اباد ی

جناب مشاور ایا به نظر شما این توجیه اقتصادی دارد که فرودگاه پارس آباد به دلیل لج و لج بازی نیمه کاره بماند و پرواز تهران اردبیل بدلیل شرایط بد جوی دوباره به تهران برگردد اگه فرودگاه پارس اباد اماده میشد که مسلما اقایان میتوانستند در فرودگاه پارس اباد فرود ایند اقای مشاور اقتصادی کدام یک برای شخص نه بلکه برای مملکت اقتصادی تر بود و یا جاده پارس اباد اردبیل که هرروز خانواده های زیادی را داغ دار میکند ایا شما فکر نمیکنید ضربه اقتصادی این تلفات بیشتر از بودجه عمرانی اینگونه طرح ها است اگه شما ها مسولین استان به این بخش ها توجه و چاره اندیشی نکنید مسلما در درجه اول در پیشگاه خداوند متعال و دردرجه دوم در روزقیامت نزد شهدا که بخاطر عدالت شهید شدند نمی توانید جوابگو باشید سرورم شاید به دلیل مشغله کاری بیشتر دنبال عملیات فیزیکی کار هستید یه کمی هم به فکر اخرت که همه ما در ان دنیا باید و باید پاسخگو باشیم باشید