امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 19th, 2015 7:16 | کد خبر : 12292 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

جلسه اضطراری ستاد بحران به پیشنهاد “برومند” امروز در بیله سوار تشکیل می شود

برای دومین بار طی هفته جاری ده ها هکتار از اراضی گندم بیله سوار طعمه حریق شد.

به گزارش مغانه به نقل از مغان امروز طبق گزارشات یک منبع آگاه، حبیب برومند نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار امروز، بعد از اطلاع دومین خبر مشکوک آتش سوزی در مزارع شهرستان بیله سوار بلافاصله و بدون اتلاف وقت، این فاجعه را با مسئولان استانی و شهرستانی در میان گذاشته و درخواست تشکیل ضرب الاجلی جلسه ستاد بحران استان در بیله سوار را نمود.

 آخرین اخبار حاکی از آن است، فردا راس ساعت ۱۰ صبح، جلسه ستاد بحران با حضورنماینده مردم پارس آباد و بیله سوار، مدیر کل بحران استان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان، معاون عمرانی استاندار و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در بیله سوار، جهت مقابله و شناسایی عاملین این فاجعه تاسف بار گرد هم خواهند آمد.

امید است این جلسه مثمرثمر بوده و مردم شریف و زحمتکش منطقه را از نگرانی ها نجات دهند. 

طی امروز و دیروز آتش سوزی در اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار بیش از ۲۸۵ هکتار را تبدیل خاکستر کرده که نزدیک ۷۰ هکتار این اراضی زیر کشت گندم بود.

این آتش سوزی ها در ۲ نقطه و در روستای بابک و همچنین حوالی روستای روح کندی شهرستان بیله سوار به وقوع پیوست.

آتش به قدری شدت داشت که امکان اطفاء آن به کندی صورت می گرفت اما با تلاش ماموران آتش نشانی در حال حاضر آتش سوزی فروکش کرده و مهار شده است.

۱۱

نظرات

عباسعلی ایمانزاده

مثل معروفی است که: “عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود”. از زمان برداشت محصولات دیمی در منطقه مغان این سومین آتش سوزی که بر خرمن کشاورزان زحمت کش و بیچاره افتاده است. در این آتش سوزی نزدیک به ۱۳۵۰ هکتار از مزارع گندم که بعد از چندین سال خشک سالی زارعین منطقه چشم بر آن دوخته بودند بکلی از بین رفت و خاکستر شد. حالا علت این آتش سوزی عمدی است یا اشتباهی کاری به آن نداریم، نفس وقوع حادثه مهم است که چرا باید این رویداد اتفاق بیفتد؟ آیا مسئولین امر قبل از فصل برداشت نمی توانستند ستاد پیشگیری از حوادث تشکیل دهند و مسئولین مربوطه را در صورت وقوع حادثه مجاب نمایند. جناب آقای برومند یک مثل معروف ترکی هم هست ” تویدان سونرا خنانی……” دیگر دیر شده تشکیل ستاد بحران برای کشاورز خرمن شوخته گندم و جو نخواهد شد. از ناکارآمدی شما و امثال شماست که علاج واقعه را قبل از وقوع نمی کنید.

دانشجو

حلیم باید استعفا بدهد

دانشجو

استاندار اگر این شهرستان را جز اردبیل می دانست مدیریت بحران را قبل از هشدار برومند در بیله سوار برگزار میکرد تا فاجعه دومی اتفاق نمی افتاد.

درد دل یک شهروند

من بعنوان یک شهروند در سایت http://www.moghaneh.ir در مرحله اول آتش سوزی به مدیریت بحران انتقاد کردم اما بی کفایتی مدیریت بحران استان و مسئولین شهرستان بعلت عدم آگاهی و خوش خیالیهایشان توجهی به این قضیه نکردند در مرحله اول آتش سوزی که از روستای زرگر آغاز شد هیچ عملکردی از مدیریت بحران مشاهده نکردیم در مرحله دوم آتش سوزی نیز هیچ عملکردی مشاهده نگردید و متاسفانه در مرحله اول حدود ۳۵۰ هکتار و در مرحله دوم حدود ۷۰۰ هکتار گندم بهمراه دو کمباین و یک دستگاه تراکتور و تعدادی ادوات کشاورزی در آتش سوخت سوال اساسی از دولت این است که آیا وظیفه مدیریت بحران فقط گزارش دادن هست یاارائه عملکرد خودشان از این بحران آتش سوزی ؟ سوال دوم بنظر می رسد برای دولت این اتفاقات تبدیل به یک مساله عام اجتماعی و بحران نشده چون از واردات محصولات منفعت زیادی می برند ؟ سوال سوم اینکه آیا تو این مملکت به این بزرگی امکانات و ماشین آلات اطفای حریق وجود ندارد که بصورت موقت مکانهای که ممکن است اتفاقات اینچنینی بیفتد با هماهنگی مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شوند … و بسیار سوالات زیاد که در ذهن هر مخاطب می تواند ایجاد شود . و در آخر عاجزانه درخواست داریم سران مملکت چاره ای بیاندیشند تا چنین حادثه ناگوار به این زحمت کشان کشاورز و دست پینه بسته ها تکرار نگردد تا ما هم امیدی به مدیریت کشور داشته باشیم .

رضا

اقای برومند این جلسه ات به درد مسولان و جناب عالی می خورد به درد کشاورزان نمی خورد اگه جناب علی قدرت داشتی وزیر کشاورزی را می اوردید به منطقه تا از نزیک مشکلات را می دید فکر کنم در سال گذشته بود که باغ های مشگین شهر در اثر تگرگ وسیل ۸۰در صد نابود شده بود نماینده مشگین اقای اسدی در عرض ۲۴پس از وقوع حادثه وزیر کشاورزی را اورد به منطفه به همرا ه استاندارو اکثریت روستاهای زیان دیده را بازدید کرداند پس از چند ماه خسارت های کشاورزانی را که بیمه کرده اند یا نه کرده بوداند داده شداقای برومند این جلسات به درد مردم می خوراند نه چیز دیگه

همشهری

تلاش کشاورز در خلق زیبایی خاک نهفته است استاد ایمانزاده برومند که کشاورز نیست که از محصولات خود سیانت کند.من یادم هست هر روز و هر شب سر مزرعه بوده و عین یک پدر شب و روز بیدار بوده از ثمره زحماتم محافظت میکردم درد شما آن کشاورز خانمان سوز نیست شما هم دانشگاهی را سوزانده و خاکستر آن در چشمان امثال برومند رفته برادر شما به فکر گندم خود باشید بذارید مسئولان به کار خود برسند

عباسعلی ایمانزاده

جناب آقای همشهری که سنگ حمایت از برومند را به سینه می زنید، فرموده اید که برومند کشاورز نیست و خود کشاورزان باید سر مزرعه شان نگهبانی دهند و مانع چنین حوادثی شوند.حرف شما قسمتی درست است که بلی کشاورز باید همانند مراحل کاشت محصول در دوره داشت و برداشت هم از ثمره و دست رنج خود مثل دو چشمانش محافظت کند اما احساس مسئولیت مسئولان کجا رفته؟ آیا دست اندرکاران امور اجرائی در مقابل این همه عوارض و مالیات و پول آب و انرژی فقط مسئول تشکیل جلسه و خوردن میوه و نوشیدن شربت در جلسات دارند؟ مگر طول دوره برداشت محصولات دیمی در حوزه مغان چقدر است که خودمان را به خواب غفلت زنیم و بر سر ما چنین بلایائی بیاید. مسئولین با این همه امکاناتی که هست بهتر می توانستند جل حوادث را بگیرند. و اما نوشته اید که شما دانشگاه را سوزاندید و به خاکستر تبدیل کردید این حرف شما را قبول دارم اما بالاغیرتا دانشگاهی که در زمان ما بود در مقایسه با دوره فعلی آنطور که شما می فرمائید سوخته نبود. زیرا که در آن موقع حداقل ۳۵۰۰ نفر دانشجو و بیش از ۵۰ رشته در حال اجرا بود و تمامی کارهایی که برای اخذ مجوز رشته های کارشناسی ارشد انجام یافته بود. ساختمان اداری دانشگاه بدون یک ریالی وام از بانک احداث گردید حتی زمینی که متعلق به جهاد بود مقدمات و کارهای اداری خریدش انجام یافته بود اما متاسفانه این آقایان نتوانستند کار نیمه تمام را به پایان برسانند و حتی از پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و هیات علمی عاجز شده اند و دست زده اند در باز به خرید گوشت و شیر. ممنون

حسن

اقای ایمان زاده واقعیت را فرموداند.

پرهام

آقای برومند زمان ازآب گل آلودماهی گرفتن گذشت .بجای مانورتبلیغاتی وسیاسی کاری بابسیج دستگاه های ذیربط وتمام امکانات استانی وملی مرتبط بفکروبه داد مردم برسید وکمک نمایید تامردم حاصل زحماتشان رابرداشت نمایند . امادرآخرنمیدانم جناب برومند چراتمام بدبختی ها تلنبارشده ودرزمان حاکمیت شمابرصندلی سبز ازدرودیواربرسراین مردمان بخت برگشته میبارد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مطلع

با سلام درخصوص بیانات آقای ایمانزاده باید بگویم که تعداد دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد از ابتدای تاسیس دانشگاه به ۳۱۰۰ نفر نرسیده شاید آماری که ایشان نقل می کنند همان آماری است که به دروغ به سازمان مرکزی ارسال کردند تا تعدادی از آشنایان خود را در دانشگاه جذب کنند و با این کار نیروهای قدیم را به خاک سیاه بنشانندو به خاکستر تبدیل کنند