امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 16th, 2013 1:30 | کد خبر : 682 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فضای کتابخانه های عمومی استان اردبیل به 37هزار متر مربع افزایش می یابد

  مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، فضای کتابخانه های عمومی این استان بدون احتساب کتابخانه های مشارکتی، به 37هزار مترمربع خواهد رسید. به گزارش مغانه، صادق فرهمند امین در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آباد، افزود: استان اردبیل از نظر کتاب و کتابخوانی […]

 IMG_7759

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، فضای کتابخانه های عمومی این استان بدون احتساب کتابخانه های مشارکتی، به 37هزار مترمربع خواهد رسید.

به گزارش مغانه، صادق فرهمند امین در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آباد، افزود: استان اردبیل از نظر کتاب و کتابخوانی جزو استان های پیشتاز است و در این زمینه از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی، وضعیت کتابخوانی و مطالعه در سطح استان را خوب توصیف و بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد اردبیل در سال های اخیر و در شاخص های مختلف رشد قابل توجهی داشته است.

وی، از رشد 34درصدی مطالعه کتاب در فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: آمارها در بحث مطالعه نشریه و مطالعه و حضور در شبکه کتابخوانان حرفه ای به خصوص در روستاها روبه افزایش است.

او، با اشاره به اقابلیت ها و ویژگی های منحصربه فرد شبکه کتابخوانان حرفه ای، بیان کرد: حدود 400هزار عنوان کتاب از طریق این شبکه قابل پیگیری و دانلود کردن است.

فرهمند امین، با بیان اینکه در چهار شهرستان استان کتابخانه مرکزی احداث می شود، اضافه کرد: هم اکنون تنها شش استان کشور دارای کتابخانه مرکزی می باشد که اردبیل نیز یکی از این استان هاست. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: درست است که آمار و ارقام چند سال اخیر، وضعیت خوب و رو به رشد حوزه کتاب استان را نشان می دهد ولی برای رسیدن به استانداردهای جهانی و نیل به اهداف ترسیم شده در افق 1404 به همت و فعالیت ها وتلاش های مضاعفی نیاز است.

وی، با تاکید بر اینکه کتاب باید وارد سبد خرید مردم و کتابخوانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این دست یافتنی و ممکن است و ماباید از تمام توان و ظرفیت های برای تحقق این مهم به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی، توانمندی ها و قابلیت های پارس آباد را در بحث کتاب مثبت ارزیابی و بیان کرد: علاقه مندی به حوزه کتاب و کتابخوانی به ویژه در فضای مجازی در این منطقه مرزی بسیار بالاست.

به گفته وی، این شهرستان در اهدای زمین برای تاسیس کتابخانه عمومی و تخصیص اعتبار برای پروژه های کتابخانه ای مقام اول استان را دارد.

نظرات