امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : نوامبر 3rd, 2021 3:32 | کد خبر : 24249 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سند تحول آموزش و پرورش بومی سازی شود/ پارس آباد رتبه نخست ثبت طلاق در استان

امام جمعه پارس آباد گفت: باید برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بومی سازی و سپس در هر منطقه پیاده و اجرایی شود.

مغانه آنلاین- چهارشنبه-۱۲-۰۸-۱۴۰۰

حجت الاسلام باقری بنابی امروز چهارشنبه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ۱۳آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و ۱۴آبان سالروز تشکیل این شورا گفت: توجه به مسائل اعتقادی و دینی دانش آموزان و نیز تربیت نیروی انسانی متعهد، انقلابی، مومن و متخصص در سند تحول آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است از این روی باید این مهم مورد توجه مدیران، معلمان و مربیان مدارس باشد.

وی با یادآوری اهداف انقلاب اسلامی یادآور شد: هدف اصلی انقلاب اسلامی و نیز دغدغه اغلب مبارزان علیه رژیم طاغوت، نان ومسائل مادی و اقتصادی نبود بلکه احیای دین و فرهنگ ناب و معنویت و بنیان نهادن جامعه بر مبنای آرمان های فرهنگی هدف اصلی و محوری بوده که متاسفانه آنچنان ما را سرگرم مسایل مادی، اشتغال و تولید کرده اند که از اهداف انقلاب و نظام غافل مانده ایم.

وی با ابراز نارضایتی از اوضاع فرهنگی منطقه در شرایط کرونایی اظهار کرد: باید ارگان ها و متولیان فرهنگی منطقه دست در دست هم با استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود با محوریت آموزش و پرورش، آسیب های این حوزه را شناسایی و احصاء و در راستای رفع مشکلات و کاستی ها برنامه ‌ریزی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد در ادامه با تاکید بر ضرورت تحکیم پیوند میان مدرسه وخانه و نقش موثر کارشناسان و مدیران متعهد و ارزشی در ارتقای وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان گفت: تعامل و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم تربیتی، زمینه ساز پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان و رشد کیفیت آموزشی می شود.

او با استناد به آیات قرآن کریم، تزکیه را مقدم بر تعلیم و آموزش دانست و خواستار توجه ویژه به مسایل تربیتی، اخلاقی و فرهنگی دانش آموزان در مدارس شد.

وی با ابراز نگرانی از روند رو به رشد آمار واقعه طلاق و برخی آسیب ها و ناهنجاری ها اجتماعی ناشی از آن در جامعه افزود: استان اردبیل نخست کشوری و پارس آباد مقام اول استانی را در بحث ثبت طلاق دارد.

باقری بنابی در ادامه تنها راه مقابله با کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانست و از عموم شهروندان خواست با واکسیناسیون و رعایت اصول خودمراقبتی، پیشگیری و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نیز دوری از دورهمی های خانوادگی از شیوع موج ششم کرونا جلوگیری کنند.

امام جمعه پارس آباد همچنین از برگزاری تجمع باشکوه همزمان با ۱۳آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مراسم همگام با سراسر کشور، با حضور گسترده دانش آموزان و اقشار مختلف مردم، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فردا پنجشنبه در یادمان شهدای گمنام این شهرستان برپا می شود.

اخبار مرتبط

نظرات