امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژوئن 28th, 2021 10:18 | کد خبر : 24188 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ثبت۶۵۰۰انبار از پارس آباد در سامانه جامع انبارها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پارس آباد مغان از ثبت حدود ۶۵۰۰ انبار متعلق به واحدهای صنفی این شهرستان در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا خبر داد.

مغانه آنلاین- دوشنبه-۰۷-۰۴-۱۴۰۰

آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با مغانه آنلاین، افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و احتکار، رصد و پایش مستمر، ثبت اطلاعات و موجودی انبارهای کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا اجباری است.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد یک شبکه توزیع منظم، منسجم و به هم پیوسته و نیز جلوگیری از اخلال بصورت توزیع خارج از شبکه و احتکار و نیز رصد انواع محصولات، سامانه هایی با عنوان سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به آدرس الکترونیکی www.nwms.ir و نیز سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت طراحی و به کلیه واحدهای ستادی در استان‌ها و شهرستانها ابلاغ گردید.

وی اضافه کرد:اداره صمت شهرستان پارس آباد  نیز بلافاصله پس از دریافت اطلاعات مربوط به سامانه های مذکور، اطلاعات و گزارش‌های مکرر و کاملی را به کلیه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی به منظور ضرورت ثبت نام در سامانه ها را ارسال کرد که نتایج این گزارش ثبت نام تعداد نزدیک به ۶۵۰۰ واحد در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا میباشد.

وی با بیان اینکه این واحدها علاوه بر ثبت نام و تایید نهایی توسط این اداره اقدام به ثبت موجودی دوره ای نیز می‌کنند گفت: هر واحد دارای کد پستی منحصر به فرد بوده و با توجه به اینکه ارسال بار به مقاصد مختلف و صدور بارنامه در حال حاضر بصورت الکترونیکی صورت می پذیرد لذا هر واحدی که در این سامانه ها حضور نداشته باشند به هیچ وجه توانایی خرید و دریافت محصول را نخواهند داشت.

او افزود: طی بازرسی های دوره ای و گشت های مشترکی که به صورت روزانه و هفته ای از واحدها صورت می پذیرد اگر مشخص شود که واحدی اقدام به ثبت موجودی انبار در سامانه جامع نکرده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گفته وی، با ثبت اطلاعات و موارد خواسته شده در این سامانه امکان رصد و نظارت بر تامین و توزیع کالا به شکل نظام مند تر و با شرایط مناسب تری برای تنظیم بازار و احتکار کالا  فراهم می شود که امیدواریم بتوانیم با نظارت دقیق ازاحتکار کالا در منطقه جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات