امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 16th, 2013 7:58 | کد خبر : 2138 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برف و سرما پرندگان را به حاشیه مناطق مسکونی پارس آباد مغان کشاند

 به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا ،پرندگان و حیوانات وحشی برای تامین غذا به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و شهری پارس آباد نزدیک شدند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در حال حاضر زیستگاه های وحوش از جنله جنگل ها و مراتع کاملاً پوشیده از برف است و و یافتن غذا برای حیوانات وحشی […]

IMG_2522

 به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا ،پرندگان و حیوانات وحشی برای تامین غذا به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و شهری پارس آباد نزدیک شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در حال حاضر زیستگاه های وحوش از جنله جنگل ها و مراتع کاملاً پوشیده از برف است و و یافتن غذا برای حیوانات وحشی مشکل شده است و این امر سبب گردیده که حیوانات و جانوران به سکونت گاه های انسان پناه ببرند.

حذف کانال ها و نهرهای آب رسانی سنتی، به منظور اجرای طرح های آبیاری نوین از جمله کانالت گذاری در مزارع و تسطیح تپه ها و ناهمواری ها و تبدیل آن به اراضی کشاورزی، موجب تخریب و از بین رفتن زیستگاه ها و مخفی گاه های پرندگان و جانواران وحشی این منطقه شده است.

کناره ها و حتی داخل اغلب کانال ها و انهار قدیمی به علت نیزار بودن، وجود انواع گیاه و درختچه خودرو و پوشش گیاهی متنوع محل مناسبی برای در امان ماندن پرندگان و حیوانات وحشی از تیررس شکارچیان و زمستان گذرانی آنان بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد مغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اقشار مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط زیست خواست، با قرار دادن مواد غذایی ، دانه پاشی و اجتناب از شکار به حیوانات و پرندگان پناه جو کمک کنند.

محمد مجرد، نسبت به شکار پرندگان و حیوانات وحشی نادر و در خطر انقراض هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده با شکارچیان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی، افزود: با سرد شدن هوا و بارش برف، محیط بانان برای حمایت و حفاظت هرچه بیشتر از حیات وحش بسیج شده اند.

وی، از ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها و آبگیرهای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: همه ساله با سرد شدن هوا در مناطق نیمکره شمالی، تالاب های این شهرستان شاهد مهاجرت هزاران قطعه از انواع پرندگان مهاجرآبزی و كنار آبزی کمیاب و حفاظت شده، به این زیستگاه ها هستند.

او، گفت: درنای خاكستری، قوی گنگ، قوی فریاد كش، پلیكان، غاز خاكستری، عروس غاز، انواع اردك، فاخته، زنگوله بال، خروس كولی معمولی از جمله این پرندگان هستند.

اخبار مرتبط

نظرات