امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 2nd, 2013 4:39 | کد خبر : 976 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اجرای دقیق طرح ساماندهی اسکان عشایر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی است

استاندار اردبیل گفت: اجرای دقیق طرح ساماندهی اسکان عشایر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی است. به گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر نیکزاد در جلسه ساماندهی عشایر استان که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، بر استمرار هماهنگی و همکاری فرمانداران شهرستان های پارس آباد و بیله […]

استاندار اردبیل گفت: اجرای دقیق طرح ساماندهی اسکان عشایر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر نیکزاد در جلسه ساماندهی عشایر استان که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، بر استمرار هماهنگی و همکاری فرمانداران شهرستان های پارس آباد و بیله سوار با مدیران شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس در راستای اجرای طرح اسکان عشایر و روستاهای واقع در محدوده کشت و صنعت مغان و پارس تاکید کرد و گفت : اجرای دقیق طرح ساماندهی اسکان عشایر و ارایه خدمات مطلوب به این قشر پرتلاش، نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی است.
اکبر نیکزاد افزود : رفع مسایل و مشکلات اسکان عشایر یکی از دغدغه های اصلی مسوولان استانی بوده که با اجرای این طرح می توان بستر اسکان عشایر را به شکل مطلوب فراهم نمود.
وی ادامه داد : بر اساس تصمیمات گرفته شده از سوی اعضای کارگروه ، هفت قشلاق شامل روستاهای اوزون تپه علیا ،حاج حسن کندی ، حاج رحیم کندی ، هزار کندی 1 و2 ، مرتضی کندی و حلاج لر که قرار بود محل اسکان آنها به مکان دیگر انتقال یابد ساکنین این هفت روستا در محل سکونت خود ابقا شدند.
نیکزاد از دستگاه های اجرایی دخیل خواست تا نسبت به ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات مورد نیاز ساکنین این روستاها اقدامات اساسی را ب55c8a836-cc4c-4aec-91ad-ae9fb72c7e71ه عمل آورند به طوری که هر خانوار واجد شرایط در قالب طرح ساماندهی سه هکتار زمین از شرکت کشت و صنعت مغان دریافت خواهند کرد.
رییس کارگروه ساماندهی اسکان عشایر استان با بیان این که قشلاقات موسی لو (اسلام آباد 2) ، صفرلو 1 (اسلام آباد 3 ) ، صفرلو 2 (اسلام آباد سفلی ) و حاج نجف کندی جزو قشلاقات انتقالی می باشند، اظهار داشت : در این خصوص شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس بایستی نسبت به تأمین زمین مورد نیاز جهت انتقال اعیانی روستاها و ارائه تسهیلات مورد نیاز لازم برای ساخت اعیانی های موجود اقدام و برای هر خانوار واجد شرایط به میزان سه هکتار زمین جهت کشت و زراعت ساکنین با اخذ مجوز از سازمان خصوصی سازی فراهم نمایند.
گفتنی است دراین جلسه مقرر شد کسری زمین های زراعی مورد نیاز قشلاقات ابقایی غرب شهرک شهید غفاری در محدوده شهرستان پارس آباد در قالب هماهنگی دو شرکت کشت و صنعت مغان و پارس تامین و به ساکنین واجد شرایط واگذار شود.

در جلسه ساماندهی عشایر استان علاوه بر استاندار، رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت مغان ، فرمانداران شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط  حضور داشتند.

نظرات

ناشناس

خدا کند که درست باشد