امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 26th, 2024 10:37 | کد خبر : 24978 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پیش بینی تولید۷۰ هزار تن گندم در پارس‌آباد

فرماندار پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود افزون بر ۷۰ هزار تن گندم از ۱۹ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در پارس‌آباد استحصال شود.

مغانه آنلاین- یکشنبه ۰۶-۰۳-۱۴۰۳

جابر جهان‌بین، در جلسه هماهنگی برداشت محصولات گندم، جو و کلزا که با حضور مدیر عامل شرکت غله و معاونین اداره کل جهاد و صنعت معدن و مدیران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال خداوند نعمت های خود را بر منطقه ارزانی بخشیده و  بارش های خوبی را شاهد بودیم و جهش و ارتقا تولید گندم و کلزا خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان از احتمال برداشت بیش از ۶ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه الگوی کشت نسبت به سالهای قبل بهتر رعایت شده است.

وی از دستگاه های اجرایی متولی خواست در اجرای وظایف خود در قبال کشاورزان تولیدگر جدی تر بوده و تمامی تمهیدات را برای خرید و حمل و پرداخت مبلغ خرید اتخاذ کنند.

مدیرعامل شرکت غله استان اردبیل نیز در ادامه از پیش بینی برداشت بالغ بر ۵۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل خبر داد و گفت: ۱۶ مرکز برای خرید این محصولات پیش بینی شده که ۶ مرکز آن در شهرستان پارس‌آباد مستقر است.

ودود ایرانیان از تعیین نرخ تضمینی ۱۷۵۰۰ تومان برای هر کیلو گندم خبر داد و افزود: رطوبت مجاز حداکثر ۱۴ درصد است و کشاورزان در برداشت گندم عجله نکند  و از ثبت نام خود در سامانه پهنه بندی اطمینان حاصل کرده و انبارهای خود را در سامانه انبار وزارت صمت ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظرات