امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 8th, 2024 7:17 | کد خبر : 25004 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

نمایش «ترانه تلخ تارا» در اردبیل روی صحنه رفت

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل از روی صحنه رفتن نمایش «ترانه تلخ تارا» با مضمونی برگرفته از داستان «سارا» نماد دختر محجوب آذربایجانی و با هدف ترویج فرهنگ صحیح ازدواج خبر داد.

مغانه آنلاین- شنبه ۱۹-۰۳-۱۴۰۳

غریب منوچهری اظهار کرد: «آپاردی سئللر سارانی» ترانه‌ای فولکلور و معروف در استان‌های ترک زبان است و موضوع نمایش ترانه تلخ تارا به داستان زندگی سارا بر می‌گردد.

وی ادامه داد: این اثر که فریدون ولایی نوشته و توسط موسسه آکتورال اردبیل تولید شده مورد استقبال علاقه‌مندان به آثار نمایشی قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای این نمایش از ۱۶ خرداد در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل آغاز شده و تا پنجم تیرماه ( غیر از ایام شهادت ) در اردبیل و شهرستان‌های استان روی صحنه خواهد بود.

کارگردان نمایش ترانه تلخ تارا ادامه داد: نینا شاه محمدی، آیسان کاری و محدثه مولایی، فرهاد توفان، نعیم جوهرچی، یوسف فرزانه، علی علایی و شهزاد رنود بازیگران نمایش هستند و موسیقی زنده نمایش با هنرمندی ۲ گروه موسیقی ایرانی و آذربایجانی توسط یاشار هاشمی، محمدامین نوروزی ، مهدی صفوی ، مهران آخری، امیر مهدی علیزاده و امین صفوی اجرا می‌شود.

منوچهری گفت: بهاره شهامتی، نوید اچگان، فرشید سلامت، تورال و طاها منوچهری، زهرا محمدی، سالار رحیمی، محسن جلیلی، سارا مقیمی و بهرام نصراللهی از عوامل نمایش هستند و نوید اچگان هم پوستر این اثر نمایشی را طراحی کرده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل نبود سالن تخصصی تئاتر و نیز نداشتن تئاتر دائمی در مرکز استان را بزرگترین دغدغه‌های اهالی این رشته هنری ذکر و اظهارامیدواری کرد مسئولان برای احداث سالن تخصصی تئاتر حداقل در مرکز استان همت کنند.

استان اردبیل در شمال ایران واقع شده و گروه‌های تئاتر و نمایش متعددی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان فعالیت می‌کنند.

 

اخبار مرتبط

نظرات