امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 27th, 2016 9:22 | کد خبر : 20259 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

۳۰هزار تن آسفالت در شهر پارس آباد توزیع شد/ اجرای ۱۲۰میلیارد ریال طرح عمرانی در پارس آباد

شهردار پارس آباد مغان گفت: در جریان ماه های خرداد تا آخر آبان ماه امسال حدود ۳۰هزار تن آسفالت در معابر عمومی سطح شهر پارس آباد پخش شده که این رقم با حجم عملیات آسفالت ۱۵سال گذشته برابر است.

به گزارش مغانه آنلاین، خیراله سربلند در نشستی با خبرنگاران پارس آباد افزود: در بحث آسفالت ریزی خیابان ها، کوچه ها ومیادین انقلاب عظیمی در این شهر صورت گرفته به طوری که امسال در قالب عملیاتی کردن طرح نهضت آسفالت، بیش از دو برابر پنج سال قبل در سطح شهر آسفالت پخش شده است.

وی اظهار کرد: در آسفالت معابر و خیابان ها استاداردها و تمام شاخص ها و نکات و موارد فنی رعایت و عملیات آسفالت ریزی در هر مرحله پس از انجام یکسری آزمایشات لازم انجام می شود.

وی گفت: در یکسال اخیر به منظور زیرسازی و مرمت معابر عمومی، افزون بر ۴۲هزار تن انواع مصالح در نواحی فاقد آسفالت پخش شده است.

وی تعریض و دوبانده کردن خیابان شهید رجایی و پازل بندی یک هزار و ۳۰۰متر مربع از خیابان های شهید رجایی و امام خمینی(ره) را از قدامات مهم شهرداری در حوزه عمرانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برخی کارها و طرح ها در شهرداری نیاز به اعتبار ندارد و بلکه در سایه مدیریت صحیح و استفاده بهینه و اصولی از ظرفیت ها و امکانات موجود قابل اجراست، اضافه کرد: به عنوان مثال به واسطه تلاش و کوشش همکاران و نوسازی و انجام تعمیرات و سرویس و نگهداری و شبانه روزی کردن فعالیت کارخانه آسفالت و تولید مصالح، در مدت یکسال توانستیم حدود ۳۰هزار تن و مقدار ۱۰میلیارد ریال انواع مصالح تولید کنیم.

او از اجرای ۱۲۰میلیارد ریال طرح عمران شهری ظرف یکسال اخیر در نقاط مختلف شهر پارس آباد خبر داد و گفت: هم اکنون چندین پروژه عمرانی در سطح شهر در حال اجراست که با تکمیل و بهره برداری از آنها سیمای شهر دگرگون و محتول خواهد شد.

سربلند افزود: با وجود برخورداری شهرداری از کارگاه تولید مصالح، در گذشته دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال انواع مصالح برای اجرای طرح ها و فعالیت های عمرانی از بخش خصوصی خریداری شده است ولی ما توانستیم با دوشیفته کردن و استفاده از ظرفیت های موجود ضمن بی نیاز ساختن شهرداری از خرید مصالح از تولیدکنندگان بخش خصوصی، با موافقت و رضایت خود پیمانکارانی که از شهرداری طلب داشته اند حدود پنج میلیارد ریال مصالح تحویل آنان داده ایم.

وی تجهیز و نوسازی و دوشیفته کردن کارخانه آسفالت و تولید مصالح را از اقدامات شاخص مجموعه شهرداری پارس آباد ذکر و اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۱۰میلیارد ریال انواع مصالح برای پخش ۵۰هزار تن آسفالت در سطح شهر در کارگاه شهرداری موجود است و هیچ گونه کمبود و محدودیتی در این زمینه وجود دارد.

وی از جدول گذاری به طول هشت هزار و ۵۰۰متر در سطح شهر و پازل بندی ، تجهیز و بهسازی بوستان ها و پارک های شهری خبر داد و گفت: در حال حاضر توسعه ، بهسازی و پازل بندی پارک شهری مغان با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی و با شتاب خوبی در دست اجراست.

او توسعه و تجهیز بوستان ها و پارک های شهری را از مطالبات و خواسته های شهروندان عنوان و اضافه کرد: در این راستا پارک های بانوان و ترافیک در حال اجرا و پارک های شهری فرهنگیان و جانبازان تکمیل شده و آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی اظهار کرد: پارک شاهد نیز پس از مرمت کامل و اجرای پازل و طرح پازل به سبک کشور ترکیه امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که پس از افتتاح در تابستان سال جاری به طور متوسط روزانه سه هزار نفر از امکانات آن استفاده می کردند.

شهردار پارس آباد، جمع آوری آب های سطحی را از دغدغه ها و مشکل ۳۰ساله این شهر ذکر کرد و افزود: مسطح و هموار بودن زمین از طرفی به علت بی توجهی به مسائل فنی در اجرای طرح ها به خصوص در جوب کشی، در بارندگی ها برخی خیابان ها و معابر و محله های شهری  دچار سیلاب و آبگرفتگی می شد که با اجرای پروژه جمع آوری و کنترل آب های سطحی در سه نقطه شهر، شرق پارس آباد را از این معضل اساسی نجات داده ایم.

وی احداث و مرمت سرویس های بهداشتی را یکی دیگر از نیازهای شهر پارس آباد ذکر و بیان کرد: در این راستا پس از تکمیل پارک شهری آراز، سرویس بهداشتی در این محل احداث شده و کار احداث سه سرویس بهداشتی دیگر در دست اقدام است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

خدابخش زارعی

با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت کارکنان محترم شهرداری و شهردار پر تلاش شهرمان

همشهریان عزیز و دلسوزان شهر اگه خوب دقت کنید پروژه هایی که در این یک سال استارت خورده و به سرانجام رسیده کاملا محسوس میباشد و در طول سالیان گذشته هیچ کدام این کارها انجام نشده بلکه اصلا بخش فکر نکردند بنده به عنوان یک شهروند از زحمات جناب شهردار و همکاران محترمشان بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم همچنان در جهت پیشرفت شهرمان قدم بردارید

مهران

تبریک به شهردار محترم که با عملکرد عالیش ما را رو سفید کرده…