امروز: پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 2nd, 2024 6:07 | کد خبر : 24500 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

کشت و صنعت مغان با ۲ مرکز دانشگاهی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی سه‌جانبه بین شرکت کشت و صنعت مغان، دانشگاه محقق اردبیلی و کالج ابن‌سینای گرجستان به امضای مدیران این سه مجموعه اقتصادی و آموزشی رسید.

مغانه آنلاین- سه شنبه۱۲-۱۰-۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در آیین امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر عملیاتی شدن تفاهم مشترک در قالب قرارداد گفت: بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان آماده هرگونه همکاری آموزشی و پژوهشی مشترک با مراکز عملی و آموزشی داخلی و خارجی است.

صمد بهزاد با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی علمی و کاربردی برای کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان افزود: مراکز علمی دارای دانش فنی بوده و با توجه به اینکه تاکنون توجهی به پر کردن خلا فاصله این مراکز با کانون های تولید نشده است، برگزاری این دوره‌ها به منظور توانمندسازی و مهارت آموزی بر اساس نیازسنجی ضرورت دارد.

وی بهره‌مندی از دانش استادان و توانایی علمی آنها در شرکت کشت و صنعت مغان را ضروری خواند و با بیان این که این مجتمع عظیم ملی در زمینه تربیت نیروی انسانی در حوزه تولیدات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد، افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی به صورت علمی و عملی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: فعالیت‌‎های این شرکت، منطبق با آخرین یافته‌های علمی بوده و با توجه به اهمیت موضوع، این بنگاه اقتصادی به شدت نیازمند بخش علمی و تحقیقاتی است تا توان علمی و عملی نیروهای خود را بر اساس تجربیات سایرین ارتقا دهد.

وی با بیان این که برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی، تخصصی و پژوهشی آثار مثبتی برای شرکت کشت و صنعت مغان خواهد داشت، ادامه داد: با توجه به کمبود آب و تامین حدود نیمی از نیاز آبی منطقه، برگزاری همایش بحران آب با همکاری متخصصان، استادان و پژوهشگران این حوزه ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آیین، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را ضروری خواند و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای تحقق شعار سال و نیز راهبردهای تعیین شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه علم و دانش و اعتلای علمی و اقتصادی کشور تلاش می‌کند.

دکتر اسماعیل چمنی با تاکید بر انجام تحقیقات نیازمحور و کاربردی افزود: بخش‌های اجرایی و تولیدی همچون شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان باید نیازها و مشکلات خود را احصا کرده و به دانشگاه ارائه دهند تا ما مراکز دانشگاهی بتواند در صورت لزوم پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویی و پژوهش‌های محققان را به این سمت سوق دهد.

دکتر حسن خانی رئیس مرکز شمالغرب کالج ابن‌سینای گرجستان نیز در این آیین گفت: این کالج در سال ۲۰۱۷ با مجوز وزارت ورزش و علوم گرجستان به منظور اعزام و پذیرش دانشجو، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت و ارائه دانش‌های کاربردی و صلاحیت‌های حرفه‌ای تاسیس شده و با دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان پایلوت دانشگاه‌های شمالغرب ایران همکاری دارد و در زمینه برگزاری همایش بین‌المللی تغییرات اقلیمی از منظر علوم انسانی در حال برنامه‌ریزی است.

وی در ادامه به برگزاری تورهای آموزشی در کشت و صنعت مغان تاکید کرد.

برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارهای آموزشی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارت‌محور با دعوت از استادان مورد تائید طرفین در زمینه‌های مختلف از قبیل دامپزشکی و کشاورزی و سایر رشته‌ها، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، سمینار و همایش‌های مشترک مجازی و آنلاین کالج ابن سینا، معرفی اعضای هیات علمی مرتبط با رشته‌های مورد توافق در رابطه با محورهای آموزشی، اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی، حمایت از فناوری‌های نو و دانش‌بنیان و ایجاد ساز و کار تجاری‌سازی محصولات آن، همکاری در حوزه‌های بین‌الملل و ایجاد زمینه صدور خدمات دامپزشکی و کشاورزی و سایر رشته‌های مورد توافق به سایر کشورها و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی در راستای نیازهای تحقیقاتی از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه سه جانبه است.

اخبار مرتبط

نظرات