امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 7th, 2017 12:34 | کد خبر : 21187 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مدیر عامل و اعضای هیات مدیره کشت و صنعت مغان برکنار شدند

اروجعلی محمدی مدیر عامل، به همراه سه نفر از چهار عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از سمت خود عزل شدند.

یک منبع مطلع در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار مغانه آنلاین با تکذیب خبر منتشره در برخی سایت ها و شبکه های مجازی مبنی بر استعفای”اروجعلی محمدی” مدیر عامل و رئیس هیات مدیره این بنگاه اقتصادی ، اظهار داشت: وی استعفا نداده بلکه به همراه سه عضو دیگر هیات مدیره به نام های علی علیزاده، محمدباقر پویانفر و رحیم رستمی از پست خود کنار گذاشته شده اند.

وی همچنین از تشکیل هیات مدیره جدید کشت و صنعت مغان و انتصاب “میرجمال پورپیغمبر” معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با حکم وزیر جهاد کشاورزی به سمت مدیر عاملی این شرکت خبر داد و گفت: محمود علایی، نادری و عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و شهریار نگاهی (تنها عضو باقی مانده از هیات مدیره قبلی) در ترکیب هیات مدیره جدید قرار دارند.

گرچه این مقام مطلع به علت برکناری دسته جمعی اعضای هیات مدیره این بنگاه بزرگ اقتصادی و صنعتی اشاره ای نکرد ولی گفته می شود، عملکرد ضعیف، تخلفات مالی و اقتصادی ، تنش های کارگری، جذب نیرو به صورت غیر قانونی در تصمیم وزارت جهاد کشاورزی برای عزل مدیرعامل و سه عضو هیات مدیره شرکت مغان نقش داشته است.

نارضایتی ها از عملکرد مدیران شرکت کشت و صنعت مغان به حدی بود که “شکور پورحسین “نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار نیز با وجود آنکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حمایت اروجعلی محمدی برخوردار بود در صف منتقدان جدی وی قرار داشت.

پورحسین در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نیرو در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه هم‌اکنون کشت و صنعت مغان با مشکلات زیادی مواجه شده و این امر، عقب‌ماندگی و مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده ‌که نیاز است هر چه سریع‌تر تکلیف این شرکت مشخص شود.

شنیده ها حاکیست، نماینده پارس آباد گرچه از عملکرد و فعالیت های محمدی به شدت ناراضی و در این راستا با همراهی دیگر نمایندگان استان، سوالی را نیز از وزیر جهاد کشاورزی طرح کرده بود، اما به نظز می رسد پورحسین در انتخاب مدیرعامل و اعضای جدید هیات مدیره شرکت مغان هیچ نقشی نداشته و  این افراد با نظر و پیشنهاد”خلیل آقایی” معاون پارلمانی وزیر جهاد در ترکیب هیات مدیره جای گرفه اند.

اروجعلی محمدی در ششم اسفند ۹۲ با حضور مسوولانی از وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی و محلی سکان هدایت این بنگاه عظیم اقتصادی و صنعتی را برعهده گرفت.

وی بلافاصله پس از روی کار آمدن، دست به تغییرات گسترده با طعم سیاسی و جناحی زد و بدون حساب و کتاب و به صورت غیر قانونی افراد زیادی را که عمدتاً سیاسی و از جبهه اصلاحات هستند در پست های مختلف از جمله مشاور جذب کرد.

در شهریور امسال بود که دادستان اردبیل ازتشکیل یک فقره پرونده برای کشت و صنعت مغان خبر داد و تصریح کرد: مطابق گزارش‌های واصله از سوی سازمان بازرسی این شرکت دارای تخلفات مالی بود که قرار مجرمیت آن صادر و پرونده تخلف یکی از مدیران این شرکت طی مراحل قانونی به دادگاه صالح ارجاع شده است.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

وطنپرست

نگارنده ی متن یک اشتباه فاحشی دارد و آن عدم توجه به لیست اعضای هیئت مدیره جدید می باشد.
آقای پورپیغمبر درسطح مدیرعاملی این شرکت عظیم نبوده و لیست هیئت مدیره نیز حکایت از مدیریت پنهان حاج اروجعلی محمدی دارد البته با فراق بالی بیشتر وخیالی راحت تر و بدون هیچگونه مانعی.
این لیست یک لیست تحمیلیست و آینده ی روشنی در انتظار این شرکت نمی باشد.

همکار

هدف ازتغییرات مبهم ونامعلوم ماند.تنها نکته قابل تامل،برکناری تنها هیئت مدیره بومی بوده و بس.
مابقی موارد قابل حدث بود.