امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 14th, 2013 2:27 | کد خبر : 600 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مبارزه بیولوژیک با آفات در 2400هکتار از مزارع کشت و صنعت مغان اجرا شد

رسول ایرانی / مغانه: نائب رئيس و عضو هيئت مديره شركت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در سال زراعی جاری ، مبارزه بیولوژیک با آفات در دو هزار و 400هکتار از مزارع کشاورزی این شرکت اجرا شد. حسینعلی پاکیزه، افزود: جلوگيري از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع و جايگزيني آن […]

asadollah  fooladi

رسول ایرانی / مغانه: نائب رئيس و عضو هيئت مديره شركت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در سال زراعی جاری ، مبارزه بیولوژیک با آفات در دو هزار و 400هکتار از مزارع کشاورزی این شرکت اجرا شد.

حسینعلی پاکیزه، افزود: جلوگيري از استفاده بی رویه از سموم شیمیایی در مزارع و جايگزيني آن با مبارزه بيولوژيك از راهكارهاي اساسي و مطلوب در جهان مي باشد كه به وسيله آن مي توان ضمن توليد محصول كشاورزي سالم و ارگانيك در حفظ سلامتي محيط زيست و برقراري نظم در اكوسيستم طبيعي گام هاي اساسي برداشت.

وی بیان كرد: شركت كشت وصنعت مغان در اين راستا و در جهت حفظ محيط زيست به خصوص استفاده بهينه از زمين هاي زراعي، چند سالي است برنامه مبارزه بيولوژيك با آفات را به وسيله دشمنان طبيعي از قبيل “زنبور تريكو گراما” و” زنبور براكون” با موفقيت اجرا مي نمايد .

وی اضافه کرد: با افزايش سطح مبارزه بيولوژيك به دو هزار و 400 هكتار، در مصرف سموم و آفت‌كش‌هاي شيميايي و هزينه هاي هنگفت آن به میزان چشمگیری صرفه جويي شده است.

شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان با داشتن اراضي وسيع‌ كشاورزي، دو هزار و 600 هكتار باغات ميوه ، مجتمع بزرگ دامپروري ، كارخانه قند ، كارخانه لبنيات ، كارخانه فرآوري ميوه و چند واحد توليدي ديگر يكي از شركت هاي منحصر به فرد كشور محسوب مي شود.

کلمات کلیدی: , , ,

نظرات