امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 2nd, 2018 11:36 | کد خبر : 22878 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

خبرنگاری، شغل مقدسی است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد گفت: خبرنگاری، شغل مقدسی است و شان و جایگاه رفیع رسانه و خبرنگار باید همواره حفظ شود.

به گزارش مغانه آنلاین، مجتبی هاتف در نشستی با خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهرستان افزود: خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای، نقش بسیار مهمی در رونق و آبادانی کشور و حل مشکلات مردم دارند.

وی با اشاره به رسالت سنگین و خطیر فعالان عرصه خبر و رسانه اظهار کرد: اخلاق مداری و رعایت اخلاق حرفه ای از ملزومات مهم کار خبرنگاران است از این رو باید همواره اهالی رسانه و خبر به آن پایبند باشند.

وی به نقش اثرگذار رسانه ها در ارتقای سطح دانش و آگاه های جامعه و تنویر افکار عمومی اشاره و اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان یک عنصر مهم و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، سهم بزرگی در رشد و بالندگی جامعه دارند.

وی ادامه داد: بسترسازی برای پیشرفت وتعالی، اشاعه ارزش ها و آموزه های دینی ، ایجاد شور و نشاط اجتماعی،  اعتماد سازی در میان آحاد جامعه از جمله وظایف خبرنگاران است.

وی همچنین، روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن دانش و سطح معلومات مردم، تلاش برای نفی مرزبندی های تفرقه انگیز و قرار ندادن اقشار مختلف جامعه در مقابل یکدیگر، مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری و تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی و اصیل اسلامی را از دیگر رسالت های رسانه ها عنوان کرد.

هاتف، نقدهای سازنده و دلسوزانه خبرنگاران را عامل مهمی در پیشبرد امور و کمک به مسوولان در انجام بهتر وظایف دانست و گفت: رسانه های گروهی باید در انعکاس اخبار و رویدادها و مشکلات منطقه، مصالح نظام و جامعه را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری از مشاغل سخت و زیان آور است، از خبرنگاران خواست واقعیت ها و رخدادها را به دور از هرگونه حاشیه سازی و با اجتناب از حب و بغض، به همان شکلی که اتفاق افتاده منعکس کنند نه به آن صورت که دوست دارند اتفاق بیفتد.

او از فعالیت ۱۱نشریه چاپی و ۱۰پایگاه خبری مجوز دار در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: رسانه ها به عنوان طلایه داران اطلاع رسانی جامعه، نقش به سزایی در ایجاد فضای وفاق و هم گرایی در میان مردم و مسوولان دارند.

وی با اعلام آمادگی این اداره برای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزش خبرنگاری در منطقه، بیان کرد: برپایی این دوره ها و کارگاه ها می تواند تاثیر مثبتی در ارتقای سطح دانش فعالان این عرصه و بهبود شرایط رسانه ها باشد.

در این جلسه تعدادی از خبرنگاران به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در حوزه رسانه پرداختند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات