امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 28th, 2014 12:09 | کد خبر : 6241 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

اعضای شورای فرهنگ عمومی پارس آباد با امام جمعه این شهر دیدار کردند+تصاویر

به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه تهران، اعضای شورای فرهنگ عمومی پارس آباد با مام جمعه این شهر مرزی دیدار کردند.

IMG_0008به گزارش مغانه، امام جمعه پارس آبادمغان در این دیدار با اشاره به آثار و برکات نمازهای جمعه و جماعت گفت: نماز جمعه عامل وحدت ، برادری و از شئونات حاکمیت دینی استکه از صدر اسلام همواره مورد توجه و تاکید پیامبران و ائمه اطهار(ع) بوده است.
وی، با اعلام اینکه نماز جمعه متعلق به فرد، گروه و یا جریان خاصی نیست، اضافه کرد: حضور در نماز جمعه باعث تقویت روحیه وحدت و مودت و بخشش گناهان می شود.
وی به حضور گسترده مردم این شهرستان در آیین ها و مناسبت های مختلف اشاره و اضافه کرد: نماز های جمعه و جماعات این شهرستان در کشور مطرح است و این نشان وحدت، بصیرت و اعتقاد و التزام مردم این دیار به ولایت، دین و معنویت است.
علوی، نماز جمعه را کانون آگاهی بخشی، تقویت روحیه بصیرت و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت مردم در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: نماز جمعه پایگاه تقویت معنویت، روحیه مقاومت و بصیرت‌افزایی است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه همچنین مکانی برای خنثی سازی توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان است، یادآور شد: نماز جمعه بستر و ظرفیت خوبی است که مسوولان می توانند از آن برای بیان خدمات نظام و دولت به مردم استفاده و اطلاع رسانی کنند.

به گفته وی، ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه نسبت به توطئه ها و دسیسه های دشمنان و استکبار جهانی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهمترین کارکردهای نماز جمعه است.
وی، با اشاره به ثواب نماز جماعت گفت: در روایتی وارد شده است که اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند هر رکعت از نماز آنان ثواب ۱۵۰ نماز دارد، و اگر دو نفر اقتدا کنند، هر رکعتی ثواب ۶۰۰ نماز دارد و هر چه بیشتر شوند ثواب نمازشان بیشتر می شود.

وی، با بیان اینکه صفوف به هم فشرده مسلمین در نماز سیاسی-عبادی جمعه، نمادی از وحدت و انسجام مردم منطقه است، اضافه کرد: با وجود تبلیغات سوء دشمنان اسلام و به رغم قرار گرفتن این شهرستان در خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان، نمازهای جمعه وجماعات این منطقه در صفوفی به هم فشرده و با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

فرماندار پارس آباد نیز به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یک تحفه الهی است و عزت، افتخار و عظمت مسلمانان در نمازجمعه نهفته است.

ایرج بیگدلو، گفت: نماز جمعه از شئونات ولایت و حکومت اسلامی است که شرکت در آن موجب نزدیکی به خداوند متعال و برخورداری از اجر و ثواب می شود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه، منشأ برکات فراوانی است، از امام جمعه پارس آباد خواست مسوولان دستگاه های اجرایی منطقه را از راهنمایی ها و ارشادات خود محروم نکنند.

وی، حضور گسترده مردم منطقه در نمازهای جمعه را نشانگر تشرع، تدین، وفاق و همدلی میان آحاد جامعه دانست و گفت: این حضور همچنین از شخصیت والا و دوست داشتنی امام جمعه منطقه حکایت دارد.

بیگدلو، از برگزاری مسابقه فرهنگی با محوریت نماز جمعه در این منطقه مرزی خبر داد و گفت: در نماز جمعه بعدی به 10نفر ازشرکت کنندگانی که به سوالات این مسابقه پاسخ صحیح بدهند به قید قرعه جوایزی داده خواهد شد.

وی، با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید این منطقه مرحوم حجت الاسلام کریمی، از زحمات حجت الاسلام علی پور امام جمعه موقت پارس آباد تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار با اعطای هدیه ای از خدمات و زحمات حجت الاسلام والمسلمین ولی علوی امام جمعه این منطقه مرزی تجلیل شد.

IMG_0002 IMG_0004 IMG_0007 IMG_0009 IMG_0010 IMG_0011 IMG_0013 IMG_0017

 

 

نظرات