امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 31st, 2017 7:03 | کد خبر : 20643 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

“اصلاندوز” به عنوان خروجی رسمی مرز ریلی اردبیل شد

استاندار اردبیل گفت: در جلسه کارشناسی کارگروه ویژه امور مرزی، اصلاندور به عنوان خروجی رسمی مرز ریلی به تصویب رسید.

به گزارش مغانه آنلاین، مجید خدابخش ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد دهه فجر استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که در مسجد میرزاعلی‌اکبر اردبیل برگزار شد اظهار داشت: سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صورتی گرامی داشته می‌شود که انقلاب اسلامی به یک درخت تنومند در طول این سالها تبدیل شده و تمامی شاخصهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استقلال کامل یافته و به قدرت منطقه تبدیل شده است.

وی افزود:‌ یکی از آرمانهای مقدس انقلاب جمهوری اسلای ایران برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز است، به طوری که قبل از انقلاب فقط در شیراز و تهران مردم از گاز برخوردار بودند ولی در حال حاضر به طور مثال در استان اردبیل سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی خواهند شد.

استاندار اردبیل گفت: سال قبل ۱۵۰ روستا و امسال ۱۶۰ روستا در استان اردبیل گازرسانی صورت گرفته و امروز به مناسب دهه فجر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان بالگرد امدادی در اردبیل خریداری و رونمایی شده است.

خدابخش تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان ۱۹ آمبولانس جدید خریداری شده و به شهرستانها تقدیم می‌‌شود و در کنار این موضوع نیز ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: امسال به مناسب به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر ۴۱۶ پروژه با ۸۰۸ میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل به بهر‌ه‌برداری می‌رسد که افتتاح این پروژه‌ها گام مهمی در راستای توسعه و آبادانی استان اردبیل است.

استاندار اردبیل در رابطه با فعال شدن مجدد مرز اصلاندوز گفت: طبق قانون دولت مرز اصلاندوز را به دلیل راکد بودن از فهرست نقاط مرزی کشور حذف کرد که این موضوع سبب ناراحتی مردم منطقه و نماینده ولی فقیه در استان شده و به احیای این مرز تاکید ویژه داشتند.

خدابخش افزود: بعد از این‌که موضوع احداث بندر خشک مورد قبول رئیس جمهور آذربایجان قرار گرفت و قرار بر این شد که جمهوری اسلامی ایران از طریق ایجاد بندر خشک و از طریق اصلاندوز مغان به شبکه ریلی جهموری آذربایجان و سایر کشورها متصل شود که خوشبختانه امروز صبح در جلسه کارشناسی کارگروه ویژه امور مرزی اصلاندور به عنوان خروجی رسمی مرز ریلی به تصویب رسید.

استاندار اردبیل بیان کرد: خوشبختانه با این مصوبه اصلاندوز به عنوان یکی از مرزهای رسمی کشور تائید شده و در روزهای آینده به جلسه هیئت دولت می‌رود که به احتمال زیاد توسط هیئت دولت نیز به تصویب برسد و این مرز به عنوان خروجی ریلی فعالیت خود را آغار می‌نماید

منبع: تسنیم

 

اخبار مرتبط

نظرات