امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 19th, 2014 8:52 | کد خبر : 7288 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

استان مرزی با مرکزیت پارس آبادمغان ایجاد شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: به دولت پیشنهاد می‌دهم که از ترکیب شهرستان‌های مشکین، گرمی، بیله‌سوار مغان و پارس‌آباد مغان، اصلان‌دوز و جعفرآباد یک استان مرزی با مرکزیت پارس‌آباد مغان که شرایط لازم را دارد ایجاد کند.

به گزارش مغانه به نقل از ایسنا، حبیب برومند در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز افزود: به وزیر کشور تذکر می‌دهم دستور دهند تابلوهای فرمانداری‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار را به شهرستان بیله‌سوار مغان و پارس‌آباد مغان اصلاح و تغییر دهند.

برومند تصریح کرد: اگر فعلاً این امر مقدور نیست حوزه انتخابیه ما را از استان اردبیل منفک و به آذربایجان شرقی ملحق نمایند زیرا زیرساخت‌های لازم از قبیل اتوبان، راه‌آهن، فرودگاه، دانشکده‌های مختلف، مراکز تاریخی و … ایجاد شده است و با در نظر گرفتن امکانات بالقوه توسط آذربایجان شرقی قابل ساخت و ساز خواهد بود چرا که اردبیل به دلیل مشغولیت برای رفع نواقص خود تاکنون نتوانسته به این حوزه خدمات ارائه کند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار با بیان اینکه حسن روحانی یک اصول‌گرای اصلاح‌طلب معتدل است گفت: نباید اجازه داده شود عملکرد سیاستگذاران سیاسی‌کار رنگ ملایم اعتدال را با برچسب‌های اصلاح‌طلبی از بین ببرد.

وی، اظهار کرد: از توجه مقام معظم رهبری در صدور مجوز برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای صرف در مهار آب‌های مرزی و نوسازی کانال‌های فرعی آب کشاورزی تشکر کنم که این عنایت منشأ خدمات بزرگی در مقوله آب و خاک کشور خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم مبالغ درنظر گرفته شده به حوزه انتخابیه‌ام از سوی دست‌اندرکاران هرچه سریع‌تر اختصاص یابد که اشتغال فراوان را هم به دنبال خواهد داشت. هم‌چنین از رهبری استدعا دارم مبالغی را هم به بخش کشاورزی اعم از آموزش، ترویج، تحقیقات و گسترش دانشکده‌های مختلف کشاورزی که نیازهای ضروری و پایه‌های خودکفایی ملی محسوب می‌شود تخصیص دهد.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس در ادامه اظهار کرد: در این مدت کوتاهی که از عمر دولت روحانی می‌گذرد کارهای قابل تقدیر و زیربنایی انجام شده که مشهود است، از قبیل تلطیف در روان‌سازی روابط ایران با کشورهای دیگر، ایجاد آرامش در سطوح مختلف جامعه، بهبود روند اقتصاد بحران‌زده، ترغیب و نهایتاً تمایل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری، به حداقل رساندن تنش‌های سیاسی و طیفی، خدمت بس بزرگ و تاریخی و غیر قابل انکار در بخش سلامت عمومی و بهداشت و درمان که به نفع فقرا رقم خورده، مهار تورم، ساماندهی و اقدام جهت تکمیل پروژه‌هایی با پیشرفت بالا، استفاده از افراد باتجربه و کاردان در میدان‌های عملیاتی و اجرایی کشور و پیشبرد خردمندانه مذاکرات هسته‌ای با رعایت خطوط قرمز نظام و عدم اعتنا به بوق و کرنای مخالفین داخلی و خارجی را می‌توان ذکر کرد.

برومند هم‌چنین به نقاط ضعف دولت و البته قابل جبران نیز اشاره کرد و گفت: بنده از دوره سوم مجلس با روحانی آشنایی داشته‌ام. ایشان را یک فرد اصول‌گرا و معتدل یافتم و هنوز هم بر این باور هستم و اگر چنانچه اصول‌گرایی را با اصلاح‌طلبی در هم آمیخته حتم دارم که وی یک اصول‌گرای اصلاح‌طلب معتدل است، لذا نباید اجازه دهد عملکرد سیاست‌گذاران سیاسی‌کار این رنگ ملایم اعتدال را با برچسب‌های اصلاح‌طلبی محض از بین برده و وی را به طیف اصلاح‌طلبان منحصر نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین روحانی نباید اجازه دهد اصول‌گرایان دلسوز انقلابی که نقششان در انقلاب و جنگ و حفاظت از نظام و اطاعت از ولایت صد چندان از سایر طیف‌ها است با داس اصلاح‌طلبی از صحنه مدیریتی کشور کنار گذاشته شوند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: هم‌چنین وزیر کشور و تعدادی از استان‌داران از جمله استاندار حوزه انتخابیه خود را افرادی کاردان و معتدل می‌دانیم اما متأسفانه به نظر می‌رسد افراد تندرو و انتقام‌جو با عناوین مختلف و با همدستی اشخاص عقده‌ای که کمترین نقش را در پیروزی روحانی داشتند و همه شاهد هستند که مردم به برنامه‌های روحانی رأی داده‌اند اختیار را از دست استانداران بگیرند که شاید این یک نوع زرنگی سیاسی باشد که کارگزاران درجه اول قسم می‌خورند که معتدل هستند اما شمشمیر قلع و قمع را به دست این افراد که سروکله آن‌ها بعد از پیروزی رئیس‌جمهور پیدا شده بدهند تا با اصول‌گرایان تسویه حساب کرده و آن‌ها را از صفحه سیاسی و کاری کشور معدوم کنند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آقای روحانی خرج کردن طرفداران به درد بخور رقبای انتخاباتی از هر طرف که باشند مقبول و پسندیده نیست و این مملکت به همه افراد ملت تعلق دارد و ارث پدری هیچ احدی نبوده و نیست.

نظرات