امروز: شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 13th, 2024 12:36 | کد خبر : 24933 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بیش از ۱۵۵۰روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردارند

 مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت که طی سال‌های اخیر با توسعه گازرسانی در بخش روستایی در مجموع از بدو تأسیس تاکنون، تعداد ۱۵۵۲ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و این مهم تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها و ارتقاء جهش تولید داشته است.

مغانه آنلاین- دوشنبه ۲۴-۰۲-۱۴۰۳

میرسعید سیدمتین در حاشیه دیدار از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این‌که در موضوع ارتقاء ضریب نفوذ گازطبیعی در استان، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته، از بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته، مجموعاً ۲۰ هزار و ۴۸۳ مشترک در ۴۷ روستا، ۱۱۳ واحد صنعتی عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که با احتساب تعداد ۴۷ روستای گازدار شده، میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاها به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

سیدمتین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری مدالظله‌العالی با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم  افزود: بهره‌گیری از ظرفیت بخش روستایی در جهش تولید با توسعه گازرسانی در این بخش میسر است.

طرح‌های پیشران انرژی در استان نویدبخش جهش تولید و محرومیت‌زدایی

سیدمتین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با برنامه‌های در دستور کار و اقدامات انجام گرفته در خصوص تحقّق شعار سال گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در خصوص عملیاتی کردن جهش تولید با مشارکت مردم، طرح‌های توسعه پیشران انرژی استان در گام نهایی قرار دارد.

وی با بیان این‌که استان اردبیل ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد؛ گفت: با احداث خط انتقال دوم گازطبیعی از چلوند به اردبیل و همچنین پروژه خط تقویتی گاز شمال استان و گازرسانی به بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در ۴ فاز، مشکلات موجود در بخش‌های تأمین انرژی مرتفع شده و با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، شاهد تاثیر آن در بهبود شرایط و مشارکت اقتصادی مردم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل پروژه خط تقویتی شمال استان را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه به طول ۷۶ کیلومتر از مسیر سه‌راهی نیروگاه تا گرمی در حال اجراء است و همچنین فاز دوم به طول ۲۵ کیلومتر از مسیر پارس آباد به سمت گلخانه‌های شمال استان در مراحل پایانی اجراء بوده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پایداری گاز طبیعی و امنیت انرژی را لازمه توسعه و پیشرفت برشمرد و اظهار کرد: احداث ایستگاه تقلیل فشار سوم شهر اردبیل به ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب در ساعت، احداث خط انتقال دوم استان جهت تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب در روز شامل خط انتقال به طول ۵۵ کیلومتر و احداث حداقل یک واحد توربو کمپرسور نمونه‌ای از این اقدامات است.

اخبار مرتبط

نظرات