امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 27th, 2015 5:57 | کد خبر : 15120 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

پوتین دیدار با اردوغان در پاریس را نپذیرفت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترکش را در پاریس نپذیرفت.

به گزارش مغانه به نقل از جام جم ، یک مشاور رئیس جمهور روسیه امروز جمعه ۲۷ نوامبر ( ۶ آذر) اعلام کرد، ولادیمیر پوتین پیشنهاد رجب طیب اردوغان برای ملاقات با وی را در پاریس رد کرده است.

وی افزود: مخالفت رئیس جمهور روسیه برای دیدار با اردوغان به این دلیل است که ترکیه برای سرنگون کردن جنگنده روسی از این کشور عذرخواهی نکرده است.

یوری اوچاکف در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد، چنان که می دانید ترکیه از عذرخواهی برای این حادثه خودداری کرده است. وی تایید کرد، کرملین درخواست اردوغان برای دیدار با ولادیمیر پوتین در حاشیه کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی COP21 را که روز دوشنبه در پاریس برگزار می شود، دریافت کرده است.

اوچاکف گفت: رئیس جمهور روسیه درحاشیه این کنفرانس با تعدادی از رهبران جهان از جمله آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان دیدار می کند اما مساله دیدار وی با رئیس جمهور ترکیه منتفی است.

در عین حال، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه برای دیدار رودررو با همتای روس خود و گفت و گو درباره ماجرای سرنگونی جنگنده روسی ابراز امیدواری کرده بود. وی گفت: من مایل هستم ملاقاتی رودررو با ولادیمیر پوتین برای گفت و گو در مورد این مساله داشته باشم. من نمی خواهم این مساله روابط بین دو کشور را تیره کند.

از روز سه شنبه هفته گذشته که نیروی هوایی ترکیه یک جنگنده سوخو ۲۴ روسیه را در مجاورت مرزهایش با سوریه سرنگون کرد ، روابط آنکارا و مسکو به شدت تیره شده و دوره ای بحرانی را سپری می کند.

اخبار مرتبط

نظرات